Egyfajta egymásba fonódás kellhet a Sony számára a félgenerációs és az új generációba tervezett hardver között, hogy kellően nagy technológiai fejlődés következzen be.
A PlayStation 6-nak több okból is szüksége lehet a PlayStation 5 Pro létezésére ahhoz, hogy a várt technológiai ugrás megtörténjen, többek között azért, mert a gyorsabb és összetettebb CPU-k és GPU-k gyártása a konzol teljesítményének és funkcióinak növelése érdekében már nem teljesen lehetséges. Erről beszélt nemrég a Digital Foundry egyik szerkesztője, Richard Leadbetter. A PlayStation 4 Pro-val egy olyan modellt dobott piacra a Sony, ahol a GPU kétszer nagyobb volt, miközben csak 100 dollárral kellett többet fizetni.
Ezt ma a Sony már nem tudja megtenni a PlayStation 5 Pro-val, bár abban a PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) felskálázó (dedikált, erre szánt hardverrel) képes lesz hasonló előrelépést tenni. Ezt az utat fogja valószínűleg bejárni a PlayStation 6 és a következő generációs Xbox, ugyanis az évek során a tranzisztoronkénti költség sokat változott, és a GPU-k méretében nagyobb méretű növekedésre nem lehet számítani. A mesterséges intelligencia segítségével pedig elég kisebb hardveres és teljesítménybeli növekedést felmutatni.
Az MI meghajtotta technológia kifejlesztéséhez idő kell. Amikor az Nvidia kiadta a DLSS-sel felvértezett GeForce RTX 2000-es videókártyákat (ahol a sugárkövetés is felbukkant), eleinte nem sokan hittek benne. Azóta eltelt pár év, és mostanában a felskálázó technológia bevett szokás sok játékban, illetve a path tracing megvilágítás is kezd elterjedni. Az RTX 2000-es kártyák óta több év eltelt, és konzolon is kelleni fog ennyi idő, hogy olyan kiforrott legyen az MI-s tehcnológia mint az Nvidia DLSS. Ezért jó ötlet, hogy a PlayStation 5 Pro-ban, és nem a PlayStation 6-ban debütál a PSSR.
A PlayStation 5 Pro november 7-én fog megjelenni 800 euróért (320 ezer forintért), de ebben nincs benne sem a függőleges állvány, sem a Blu-ray meghajtó ára.
Forrás: WCCFTech