Warren Spector visszatekintett az ikonikus sci-fi saga történetére…
Sok játékos fájlalta az Embracer Group (amely mára három különálló cégre vált szét) döntését, miszerint törölték a fejlesztés alatt álló Deus Ex-játékot. Egy emblematikus saga-ról beszélünk, amely mechanikájával és disztópikus világával felhasználók ezreit ejtette rabul. Warren Spector meglepő kijelentést tett, hangsúlyozva, hogy a játék illeszkedik a bolygó jelenlegi kontextusába. Mert ahogy ő fogalmaz: „ha ma valaki elkészítené a Deus Exet, azt dokumentumfilmnek néznék”.
Ezt a PC Gamer-nek adott interjúban mondta, amelyben kitér az Eidos Montreal irodáiban készülő Deus Ex törlésére is. „Tényleg fogalmam sincs, hogy az Embracer miért hagyná ott a Deus Ex franchise-t, legalábbis egyelőre” – mondja a beszélgetésben. „Az én szemszögemből nézve a játékmenet megközelítése még mindig releváns, de a világ és a helyzet frissítésre szorul”.
Spector nem szereti, ha „megpróbálják meggyőzni az embereket, hogy érdekelje őket valami”, ezért az első Deus Ex cselekménye olyan koncepciók körül forgott, amelyek a múlt századfordulón nagyon is divatosak voltak. „A 2000-es év éppen a sarkon volt, a mesterséges intelligencia kezdett nagy dologgá válni, az összeesküvések mindenütt jelen voltak, a terrorizmus egyre nagyobb méreteket öltött, a biomérnöki tudományok még gyerekcipőben jártak, a technológiai augmentáció fejlesztés alatt állt. Mindezek a dolgok ott lebegtek a korszellemben. Egy játék készítése ezekről nem volt kérdéses.”
A Deus Ex valóban sok mindent eltalált.
Habár a cyberpunk témája még nem valósult meg, a világ rohamos ütemben változott, és sokan már nem úgy tekintettek az RPG-re, mint egy egyszerű, irreális környezetben játszódó videójátékra. „Őszintén szólva, ha ma valaki elkészítené a Deus Exet, azt dokumentumfilmnek néznék. Én nem csinálnék megint egy olyan a Deus Exet, mint a 2000-es években, amikor még hihető fantasy-ként lehetett felfogni.”
Warren Spector egy új Deus Exben más témákat járna körül
Ez a beszélgetés lehetőséget adott arra, hogy megtudjuk, hogyan közelítene Spector egy új Deus Ex-játék témájához. Ugyanis, felidézve a korábban elhangzottakat, a szakember „más aggályokba merülne bele, amelyek talán relevánsabbak, sürgetőbbek, jobban megérnék a feltárást”. A PC Gamer kifejti, hogy a Deus Ex atyja ezeket a szavakat úgy ejti ki, mintha nem bánná, ha visszatérne ikonikus franchise-ához: „mindig jó meglátogatni a gyerekeket, és megnézni, hogyan nőttek fel”.
Forrás: PC Gamer