A Ubisoft Wild Sheep stúdiójától származó WiLD új magasságokba akarta emelni a műfajt, ám végül botrányoktól övezett fejlesztés után törölték…
Akad néhány legendás játékfejlesztő, akiknek igencsak hányattatott a karrierje. Úgy tűnik, Michel Ancel, a Rayman híres alkotója is csatlakozik ehhez a listához. Ancel, aki a 90-es évek óta a Ubisoft tagja volt, 2014-ben hozta létre saját stúdióját Wild Sheep néven, igaz, anélkül, hogy elhagyta volna a francia céget. Ennek köszönhetően elindíthatta a WiLD fejlesztését, egy PlayStation-exkluzív nyílt világot, amely „örökre meg akarta változtatni a műfajt”. Azonban kiderült: 2024-ben csendben törölték. Most Ancel előállt és egyértelművé tette, hogy a WiLD azért nem valósult meg, az azért volt, mert a Ubisoft elutasította a Sony költségvetés-emelését.
A WiLD útja elég kaotikus volt. Mint említettük, 2014-ben jelentették be a Ubisoft leányvállalatának, a Wild Sheepnek a debütáló játékát, amely egy nyílt világú túlélőjáték koncepciója volt PS4-re. Ebben az esetben a neolitikus időkben játszódott a projekt, procedurálisan létrehozott világgal, ahol egy sámáni képességekkel rendelkező, állatokat irányítani képes embert irányíthattunk volna többjátékos vagy egyjátékos környezetben, klimatikus elemekkel, vadászattal és hasonlókkal.
Ancel azonban mindig ide-oda ugrált e projekt és a Ubisoftnál elismert licencek között, így a WiLD fejlesztése egyre csak húzódott.
2020-ban a kreatív teljesen elhagyta az iparágat, miután súlyos vádakkal illették a „toxikus munkakultúra” miatt. Ancel számára azonban a WiLD-botrányt fémjelző kulcsmomentum 2018-ban volt, amikor a játék aggasztó holtpontra jutott, ahol a Ubisoft átvette a projekt irányítását.
A Ubisoft irányítása „katasztrofális” volt a WiLD utolsó éveiben
A Superpouvoirnak nyilatkozva Ancel „igazi botránynak” nevezte a Ubisoft akkori menedzsmentjét. „A játékot szó szerint szétzúzták az önkényes döntések és változtatások, amelyeket olyan emberek követeltek, akik nem is játszottak vele” – mondta Ancel. Szerinte kiderült, hogy az évekkel később visszaéléssel vádolt Tommy François menedzsmentje odáig ment, hogy nem fogadta el a Sony által felajánlott költségvetési injekciót, hogy a projektet elindítsák.
„2018-ban már volt egy nagyon jó játszható változatunk, de a játék PS5-re való frissítése sokáig tartott, ami lelassította a Ubisofton belüli termelést. Nem sokkal később a Sony úgy döntött, hogy újra befektet az IP-be, sőt, felajánlotta, hogy megduplázza a költségvetésünket”, de a Ubisoft ezt visszautasította. „Szégyen volt” – teszi hozzá az elutasításról, aminek az lett a vége, hogy az anyacég teljesen átvette a projektet, majd később leállította azt.
Mint hozzáteszi, a helyzet nemcsak a WiLD fejlődését, hanem az alkotó jólétét is befolyásolta. Ancel bevallotta, hogy mind a projekt, mind a Beyond Good & Evil 2 okozta stressz miatt kiégéstől szenvedett. Bár a WilLDot hivatalosan törölték, Ancel hajlandó volt megosztani a játékmenet-demókról készült videókat, amelyeket „több mint ígéretesnek” nevezett.
Forrás: Superpouvoir, PSU