Az első Sims játék brutálisan nehéz volt – most kiderült, miért

A The Sims: Legacy Collection megjelenésével rengeteg új játékos fedezi fel a legendás sorozat kezdeti lépéseit. Az első rész azonban sokkal kegyetlenebb volt, mint a mai epizódok, és ennek egy meglepő oka van.

 

A The Sims nemcsak egy videojáték-franchise, hanem egy kulturális jelenség is, amely több generáción keresztül hatással volt a játékosokra. Az újonnan megjelent The Sims: Legacy Collection révén rengetegen ismerkednek meg először a sorozat eredetével, és sokakat meglep, mennyire más volt a játékélmény a kezdetekben.

A legfeltűnőbb különbség az első rész nehézségi szintje. Míg a mai epizódok rengeteg kényelmi funkcióval segítik a játékosokat, addig a legelső The Sims kíméletlen szimulációja sokakat váratlanul ér. „A játék egy kemény megélhetési szimulátor volt” – írta a The Guardian, amely sokkal inkább emlékeztetett egy disztópiára, mint egy életmód-szimulátorra.

 

Egy balul sikerült mesterséges intelligencia

 

A probléma gyökere az volt, hogy a fejlesztők eredetileg egy sokkal fejlettebb AI-t terveztek a karaktereknek. „A játékos bármit csinált, az rosszabb volt annál, mint amit a sim önállóan elintézett volna” – árulta el Will Wright, a sorozat alkotója egy friss interjúban.

A fejlesztők végül egy drasztikus döntést hoztak: ahelyett, hogy a mesterséges intelligenciát tovább tökéletesítették volna, inkább butították azt, így a simek sokkal kiszolgáltatottabbá váltak a játékos utasításainak. Ez a mechanika azóta is meghatározza a sorozatot, bár az újabb részekben már sokkal összetettebb vágyak és társasági igények is beépültek a karakterek életébe.

Most, hogy a The Sims 5 fejlesztés alatt áll, érdemes felidézni az első Sims epizód különlegességeit is. Vajon az új rész továbbra is a jól bevált formulát követi, vagy valami radikálisan újjal lep meg minket?

Forrás: 3DJuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu