„Ez a macskám hordozója. A macskám a háború első hetében meghalt a bombázásban.” – meséli az egyik fejlesztő. A Stalker 2 fejlesztése továbbra sem áll le, de a csapat kulcsfontosságú tagjai most Ukrajnáért harcolnak. A GSC Game World betekintést enged abba, hogy min mennek keresztül a munkatársai.
A Stalker 2: Heart of Chornobyl megjelenését nemrég 2023-ig elhalasztották. A játékot fejlesztő GSC Game World Kijevben székel, de Oroszország ukrajnai inváziója óta a legrosszabb körülményekkel kell szembenéznie. Átmenetileg szüneteltetnie kellett a fejlesztést, amíg segített néhány alkalmazottjának elmenekülni a konfliktus elől, és kiürítette régi irodáját, míg más alkalmazottak önkéntesként vagy az ukrán fegyveres erőkhöz jelentkeztek.
Az Xbox és a Bethesda kibővített bemutatóján egy videó is készült arról, hogy mi történt a GSC Game World munkatársaival. A videó néhány klippel kezdődik, amelyek a stúdiót boldogabb időkben mutatják be, majd a február 24-i kijevi felvételekre vágnak. A GSC irodái körüli lebombázott épületeket és a stúdió néhány alkalmazottjának evakuálását láthatjuk. Ezután egy szívszorító képet láthatunk a majdnem kopár kijevi irodáról, egy olyan helyről, ahol ezek az emberek egykor megálmodták és megvalósították az ötleteiket: ma már csak üres székek sorai, elhagyott monitorokkal és senkinek sem kellő selyemkárpitokkal teleszórt asztalok.
Látunk egy fekete macskát. „A munkanap szirénázással kezdődik” – mondja Anton Kukhtytski. „A bombázás alatt a bombabunkerbe rohanunk. Ez a macskám hordtáskája. A macskám a háború első hetében meghalt a bombázásban.”
Nem minden alkalmazott hagyta vagy hagyhatta el Kijevet. Látunk egy közösségi menedzsert, Maxim Tkacsenkót, akinek az irodája most egy fürdőszoba. Daria Csepkova, a játék narratív tervezője azt mondja: „3 hónapig ebben a folyosóban éltem és dolgoztam. Egy félszemű kutya, akit a Hostomelből mentettek ki, velem él. Nem könnyű erőszakos küldetéseket írni, amikor háború van az ablakod előtt.”
A GSC a továbbiakban bemutatja, hogy néhány alkalmazottja önkéntesként vesz részt a háborús erőfeszítésekben, és zsonglőrködik a „napi munkája” és a valóságos események között.
„Mariupolból származom” – mondja Alekszandr Levcsenko animátor. Mariupol a háború egyik legsúlyosabban érintett régiója. „A háború kezdete óta nincs kapcsolatom a szüleimmel. Leírhatatlan érzés, hogy nem tudod, élnek-e a szeretteid.”
A GSC számos munkatársa jelentkezett az ukrán hadseregbe. Dmitriy Iassenev, a játék vezető AI-fejlesztője beszél a kamerába, miközben egy felszerelt fegyvert tart a kezében. „Soha nem képzeltem el egy háborút Európában a 21. században” – mondja Iassenev.
„A nevem Max” – mondja Maksym Hnatkov, katonai ruhába öltözve és puskát tartva a kezében. „A Stalker 2 narratív tervezője vagyok. A győzelmünk után visszatérünk a játékhoz.”
„A megjelenéskor találkozunk” – teszi hozzá Iassenev. „Slava Ukraini!”
Ez a mondat azt jelenti: „Dicsőség Ukrajnának!.” Ez az ukrán szuverenitás, az ellenállás szimbóluma és az ország fegyveres erőinek hivatalos tisztelgése.
Egy szöveges megjegyzés utána így szól: „Ez csak egy kis töredéke a történetünknek. Sok kollégánk jelenleg biztonsági okokból nem tudja nyilvánosan megosztani tapasztalatait.”
A GSC Game World jelenleg Prágába költözik. A stúdió korábban elítélte Oroszország ukrajnai inváziójának „embertelen kegyetlenségét.”
Forrás: PC Gamer