A Turn 10 dolgozik már a Forza Motorsport 8-on, ami napjaink divatját követve nem rendelkezik számmal; de ettől függetlenül jelentős fejlődést ígér a stúdió.
A hétvégén az Xbox/Bethesda műsorban végre betekintést nyerhettünk az új Forzába, ahol valós idejű, pályán látható sugárkövetést (ray tracinget), illetve a sorozat fizikai szimulációjában negyvennyolcszoros fejlődést ígért a stúdió. A trailer viszont megtévesztő volt: azt állította a csapat, hogy az Xbox Series X-en futott, de azóta a Microsoft megerősítette, hogy a demót a játékon belül PC-n rögzítették, de azonos vizuális minőséggel Xbox Series X-en is tesztelték azt. Már megint itt tartunk egy évtized után?
A Forza Monthly új részében pedig Chris Esaki, a kreatív rendező beszélt a játékról. A 48-szoros fejlődésről azt mondta, hogy minden guminak nyolc érintkezési pontja van a játékban az aszfalttal. Eddig csak egy volt. A fizikával kapcsolatos adatok hatszor gyakrabban frissülnek. 6×8 = 48. Mindegyik pályának teljes napszakváltása van, így bárhol lehet éjjelből nappal vagy fordítva. Ez hatással lesz a pálya hőmérsékletére, ami pedig az irányítást fogja módosítani. A pályák dinamikusan „begumizódnak”, így jobb lesz a tapadás, ahogy egyre több elhasznált gumi rakódik le.
Esaki szerint az összes pálya (így a régebbi kedvenceink is) újra lesz építve az új engine-nel, és a Gran Turismo 7-tel szemben nem csak a visszajátszásokban lesz sugárkövetés, hanem verseny közben, a pályákat róva is tapasztalni fogjuk ezt a hatást. Teljes globális megvilágítás is lesz a visszajátszások során, így a replay-ek még szebben fognak festeni, ezzel pedig a Polyphony Digital felkötheti a gatyáját (igaz, ők a legendás autók dinamikus árazásával, és a játék több mint egy napig tartó játszhatatlanságával az 1.07-es patch miatt már amúgy is a földön tartja azt…).
A Forza Motorsport pontos megjelenési dátummal még nem rendelkezik, de az fix, hogy a Microsoft 2023 első felében, tehát legkésőbb kicsivel több mint egy év múlva ki fogja adni Xbox Seriesre és PC-re.
Forrás: WCCFTech