A Dead Space szellemi folytatásában nem csak lőfegyverekkel kell távol tartanunk magunktól ellenfeleinket.
Glen Schofield a Visceral Games igazgatójaként a Dead Space alkotója volt, de miután az Electronic Arts bezárta az egész csapatot, ő új stúdiót alapított Striking Distance Studios néven. Ez a csoport most a Kraftonnak készít egy sci-fi túlélő horrort. A Game Informer pedig interjút készített Ben Walkerrel, a játék dizájnigazgatójával, a téma pedig az volt, hogy a játékosok miképp küzdhetnek meg a furcsa, nyálkás ellenfelekkel.
Lesznek lőfegyverek is, így távolról is lekaphatjuk őket, de a Dead Space-szel ellentétben itt nincsenek más célra alkalmas mérnöki eszközök, amivel szét lehet kaszabolni őket. Itt sokkal hagyományosabb fegyverek lesznek, amiket a techfákon keresztül fejleszteni is lehet. A hátulütő a lőszerhiány lesz, emiatt pedig nagy hangsúlyt kap a közelharc, ami ráadásul kombórendszerrel taktikusabb megközelítést fog igényelni. Walker szerint a túlélő kifejezést komolyan kell gondolni, ugyanis a harcok a küszködés hangnemét ütik meg. Bármit meg kell tenni, hogy tovább mehessünk, és emiatt a The Callisto Protocol közel fele közelharcokból áll. Ezért okosan kell spórolni az ammunícióval. A kombók befejező mozdulata valamelyest eltaszítja az ellenfelet, így lehetőségünk lesz „becélozni őket” egy jó találatra.
Lesz egy kábító bot, ami végig velünk lesz a játék során, továbbá a GRP is megemlítendő: a Half-Life 2 gravitációs puskájához hasonlítható fegyver képes felkapni az ellenfeleket, majd bevonzani őket; akár el is lehet lökni őket magunktól. A Striking Distance ettől függetlenül a vérre, az erőszakra és annak ábrázolására is törekedett. A csontok eléggé szépen törnek, a végtagok is odaveszhetnek, és a belek kitaposása sem lehetetetlen a játékban.
Walker szerint még mindig sok fejlesztő kicsit ódzkodik a látványtól, de neki ez izgalmas: bár a fejlesztés során gyakran látják újra és újra a jeleneteket, néhány mindent belead és szórakoztató. Tudja, hogy mindenkinek bejönnek a jelenetek, és neki ez a játék egyik kedvenc része. A harc megvalósítása közben ez segített nekik, hogy kissé brutálisabbak legyenek, mert ha a játékosnak jutalom a vereség, és új animációt láthat, az szórakoztató. Ezért kissé nehezebb lett a harc, mert így mindent élvezhetünk, amit ők kínálnak majd.
Schofield is mondta, hogy nem csak a fej leharapása volt a cél, hanem a fej tetejét lekapták, hogy minden undorítóbb legyen, és az új konzolok erejével ezt valóban meg tudják csinálni. Az eredményre viszont december 2-áig várnunk kell, mert ekkor jön PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra a The Callisto Protocol.
Forrás: PCGamer