David Cage szerint a Quantic Dream nem haragban vált el a PlayStationtől…
Huszonöt éves a Quantic Dream, a nagy esemény apropójából pedig a 3DJuegos exkluzív interjút készített a legendás stúdió vezetőivel. Amellett, hogy meglátogatták a vállalatot és megismerkedtek a Heavy Rain, Beyond: Two Souls és a Detroit: Become Human mögött álló emberekkel, a cég igazgatója és alapítója, David Cage is interjút adott nekik, amelynek keretében szóba került a PlayStation Studios-szal való szakításuk. Ebben a tekintetben Cage nagyon kedves arcát mutatta azoknak, akik több mint tizenkét éven át a partnerei voltak.
A Heavy Rain, a Beyond és a Detroit, ezeknek a játékoknak egyike sem jöhetett volna létre a PlayStation nélkül.
„A PlayStationnel való együttműködés csodálatos volt” – ismerte el a Quantic Dream feje – „amikor elkezdtünk velük dolgozni, nagyon kicsi stúdió voltunk. Arról beszélünk, amikor 2007-ben elkezdtünk dolgozni a Heavy Rainen. Ők pedig hihetetlenül támogattak minket, minden kreatív szabadságot megadtak nekünk, amit akartunk, és tizenkét éven keresztül támogatták minden projektünket, és ez egy hihetetlen utazás volt együtt. Hangsúlyozta, hogy a csapatban mindenki nagyon büszke mindarra, amit együtt elértünk… Heavy Rain, Beyond: Two Souls és a Detroit: Become Human egyike sem lett volna lehetséges a támogatásuk nélkül.”
„Ugyanakkor tizenkét évnyi együttműködés után van egy pont, ahol szintén megvan a vágy, hogy más dolgokat csináljunk és másképp dolgozzunk. Először azért gondoltunk arra, hogy a játékainkkal cross-platform területre lépjünk, mert a PlayStationön dolgozunk.” A jelenlegi helyzetet szerette volna megmagyarázni: „Úgy gondoltuk, hogy jó lenne, ha több embert tudnánk elérni, nem csak azokat a felhasználókat, akiknek PlayStationjük van.”
„Különböző típusú játékokat és különböző dolgokat akartunk felfedezni, és egyszerre több játékot akartunk csinálni, ami tulajdonképpen a csapat saját vágya volt, akik szerették, amit csinálnak, de úgy gondolták, hogy talán megvalósíthatnák azt a rengeteg ötletet, ami bennük van”, ami, úgy tűnik, a PlayStation területén nem volt lehetséges.
„Úgy gondoltuk, jó lenne, ha a Quantic Dream csak a PlayStation-felhasználókhoz jutna el” – David Cage
„Eljön az az idő is, amikor azt gondolod, hogy >>Oké, 20 éve dolgozunk együtt a kiadókkal, és ők vállalják a pénzügyi kockázatot, amikor támogatják a projektedet. Pénzt tesznek le az asztalra, és ha a játék nem sikeres, elveszítik azt. Szóval csak az a tisztességes, hogy ők kapják a torta oroszlánrészét<<, de eljutottunk arra a pontra, amikor úgy gondoltuk, hogy talán mi is szeretnénk befektetni ezt a pénzt, és a teljes tortát magunknak.” Pontosította, hogy a döntés nem személyes jellegű volt, és az egész csapat szem előtt tartásával született meg, mivel a Quantic Dream minden tagja egyben részvényes is a cégben, „így a stúdió sikere a csapat minden tagjának hasznára válik.”
„Közös döntés volt, hogy nagyobb kockázatot vállaljunk és higgyünk magunkban, hogy nagyobb szeletet érjünk el a tortából. A NetEase csatlakozott hozzánk, és befektetett a cégbe az új projektek és a finanszírozás érdekében, mi pedig kiadóvá váltunk, kiadjuk a játékainkat, elvégezzük az összes marketing-, kommunikációs és alkotói munkát; de más stúdiók játékát is kiadjuk, amit szintén fontosnak tartunk.”
Forrás: 3DJuegos