Az április-június negyedévben a hardveres, tartalmi, illetve szolgáltatásos (előfizetéses) értékesítések is csökkenő tendenciát mutattak fel, holott három negyedéven keresztül a PlayStation 5-ön felül tudott kerekedni az Xbox Series!
A Microsoft közölte a június 30-ával bezárult negyedik negyedéves üzleti eredményeit (náluk július elsején kezdődik az üzleti év, három hónappal később a megszokottnál!), és ebből bár az előző év azonos időszakával összevetve 12%-os emelkedést mutatott fel a Microsoft jövedelme, ez nem hozta az elvárásokat (és az előző negyedévben 18%-os növekedést ért el a redmondi cég). De számunkra a videojátékos részleg a lényeges. Itt a 2021 április-június negyedévhez képest 7%-os csökkenés jött össze! A hardveres eladások 11, míg az Xbox játékos, szolgáltatásos forgalma 6%-os esést ért el. Az Xbox Game Pass előfizetésekben még volt növekedés (talán a negyedéves egy dolláros, kb. 400 forintos előfizetési ajánlat miatt), de itt már nem mondták, hogy pontosan mekkora növekedésről van szó.
Ettől függetlenül Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója nagyon is bizakodó nyilatkozatot adott: „Mi kínáljuk a legjobb értéket a játékiparban. Az [Xbox] Game Pass előfizetési szolgáltatásunk több száz játékhoz való hozzáférést tartalmaz, az Xbox Series S pedig a legolcsóbb újgenerációs konzol. [Eddigi élettartalma során] több konzolt adtunk el [az Xbox Seriesből] mint bármelyik korábbi Xbox-generációból, és Észak-Amerikában három egymást követő negyedévben piacvezetők voltunk a következő generációs konzolok között.” Tehát a PlayStation 5-öt eddig meg tudták verni értékesítésileg… de a készlethiány torz képet mutathat.
A szotfveres eladások csökkenését a Microsoft a belsős és külsős fejlesztésű (azaz first-party és third-party) alacsonyabb játékoslekötésére és monetizációjára fogta, ami kb. beismerése annak, hogy a Halo Infinite, amitől elvárták volna, hogy a Microsoft videojátékos részlegét elcipelje a hátán, kudarcot vallott eddig. Amy Hood, a Microsoft pénzügyi vezetője szerint a következő negyedévben, tehát szeptember végéig továbbá 5-7%-os csökkenést fog a cég elérni.
Ennél azért erősebb teljesítményt várhatunk el a cégtől, ami akár az Activision Blizzardot is tokkal-vonóval felvásárolhatja…
Forrás: WCCFTech