A Sony szerint befolyásolhatóak lehetnek a játékosok a konzolválasztásukban, ha a Microsoft felvásárolhatja az Activision Blizzardot.
Idén a Call of Duty két játékkal bővül: az Infinity Ward a Modern Warfare II mellett (ez október 28-án jön PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra) a Warzone 2.0-t is elhozza később az év során. A pletykák arról beszéltek, hogy 2023-ban kimaradhat az évi megjelenés; a Treyarch egy free-to-play játékon, illetve egy új Zombieson dolgozhat, de ezek még nem lettek megerősítve. Most viszont itt az Activision Blizzard negyedéves üzleti jelentése, ami megerősítette: jövőre is lesz „prémium”, azaz fizetős Call of Duty PC-n és konzolon!
Idézzük magyarra fordítva a releváns szekciót: „A [2022-es] negyedik negyedév új korszakot nyit a Call of Duty franchise számára. Nagy várakozás előzi meg a Call of Duty: Modern Warfare II-t, amely a tervek szerint konzolra és PC-re jelenik meg. A 2019-es Modern Warfare, az eddigi legsikeresebb Call of Duty cím folytatása a franchise eddigi legambiciózusabb bevezetésének felvezetője lesz. Egy teljesen új Call of Duty: Warzone 2.0 élmény szorosan kapcsolódik a prémium játékhoz, és a Modern Warfare-univerzum kiterjesztéseként még idén megjelenik. Az Activision kibővített stúdiói emellett továbbra is erőteljesen haladnak egy innovatív mobil élménnyel, amely a Warzone-t a legnagyobb és leggyorsabban növekvő platformra terjeszti ki. Az egész Call of Duty ökoszisztémában a csapatok jó helyzetben vannak ahhoz, hogy ezeket a megjelenéseket jelentős élő szolgáltatásokkal [live service-szel] támogassák, miközben folytatják a 2023-ra és azon túlra tervezett új prémium tartalmak fejlesztését is.” A lényeg az utolsó mondatban van: jövőre is lesz fizetős játék ősszel!
Brazíliában a szabályozásért felelős hatóságok és a kormányzat megkérdezte a techcégektől, hogy mit gondol a Microsoft Activision Blizzardos felvásárlási ajánlatáról. Így az Amazon, a Google, illetve a Sony válaszait is közzétették. Ez a ResetEra fórumon felbukkant, a VGC pedig lefordította angolra, mi pedig magyarra átültettük a teljes választ a korrektség jegyében:
„Egy 2019-es tanulmány szerint „a Call of Duty jelentősége a szórakoztatásban, általánosságban leírhatatlan”. Ez a brand volt az egyetlen videojátékos IP, amely a rajongók körében az összes szórakoztatóipari márka top 10-es listájára is feljutott olyan nagy nevek mellé mint a Star Wars, a Trónok harca, a Harry Potter és a Gyűrűk ura. A Call of Duty annyira népszerű, hogy befolyásolja a felhasználók konzolválasztását, és a hűséges felhasználók közössége eléggé meggyökeresedett ahhoz, hogy még ha egy versenytársnak lenne is költségvetése egy hasonló termék kifejlesztésére, akkor sem tudna vele versenyezni.
A Call of Duty minden egyes éves megjelenése körülbelül 3-5 évet vesz igénybe. Mivel az Activision évente egy Call of Duty-játékot ad ki, ez több százmillió dolláros éves befektetést jelent. Körülbelül 1200 ember dolgozik minden egyes verzión, és további 1500 ember vesz részt a kiadásban és a terjesztésben. Így csak a Call of Duty több fejlesztőt foglalkoztat mint a legtöbb játékgyártó cég a teljes fejlesztési portfóliójában, beleértve az AAA stúdiókat is. Továbbá, mivel az Activision azt tervezi, hogy 2021-ig további 2000 fejlesztőt vesz fel, valószínűleg arra számít, hogy a Call of Duty a jövőben még sikeresebb lesz. Egyetlen más fejlesztő sem képes ugyanolyan mértékű erőforrásokat és szakértelmet fordítani a játékfejlesztésre. Még ha meg is tudnák ezt tenni, a Call of Duty túlságosan beágyazódott, így egyetlen rivális – legyen az bármilyen releváns – sem tudja utolérni.
Ez a játék a belső nézetes lövöldözős játékok szinonimája, és lényegében meghatározza ezt a kategóriát. Ezt mutatja a játékosok közösségi médiában való elkötelezettsége is. A Call of Duty több mint 24 millió követővel rendelkezik a Facebookon, szemben a Battlefield 7 milliójával; és több mint 12 millió követővel az Instagramon, szemben a Battlefield 2 milliójával. Finoman szólva a játékosok nem valószínű, hogy alternatív játékokra váltanának, mivel elveszítenék ezt az ismertséget, ezeket a képességeket, sőt, még a Call of Duty-játékokkal szerzett barátaikat is. A Call of Duty még az olyan gyengébb években is (mint 2021) jelentős különbséggel tudta megelőzni a legtöbb más játékot. A Call of Duty: Vanguard például széles körben gyengébbnek számított mint az előző évek címei, mégis a 2021-es év egyik legkelendőbb játéka volt. Más szóval a játékosok még egy rossz évben is hűségesek maradnak a márkához, és továbbra is megveszik a játékot,” írja a Sony.
Az első ilyen kérdés során (ez még januárban történt) a Sony azt mondta, hogy a szerződések értelmében elvárja, hogy multiplatform maradjon a Call of Duty, és ezt a Microsoft is megerősítette, igaz, mindössze a következő három játékra vonatkozik ez. Ebbe a hármasba beletartozik az ősszel érkező Call of Duty: Modern Warfare II is. Mivel a PlayStation platformokon is a legnépszerűbb címek közé tartozik a franchise, súlyos érvágás érheti a Sony-t, ha a Microsoft elhappolja a CoD-ot!