Glen Schofield, a játékot fejlesztő Striking Distance Studios vezérigazgatója (továbbá a játék rendezője; őt a Dead Space kapcsán ismerhetjük már) a PlayStation Blogon többet is elárult az év egyik legígéretesebbnek tűnő játékából.
A stúdió kiemelten figyelt az innovatív, stratégiai megközelítést igénylő harcrendszer megvalósítására. Schofield szerint egy túlélő horrorjátékban az akciónak a kétségbeesett tehetetlenség érzése és a stratégiai, ügyességi alapú játékmenet közötti kényes egyensúly nehéz szerepét kell magára vállalnia. Lesz egy egyedi gravitációs fegyver, a GRP (vagy „Grip”), amellyel gyorsan válthatunk a közelharc és a távolról való támadás között.
Szeretnék, ha lennének lehetőségek, miközben a játékosok félnek minden találkozástól, mert közel kell jutniuk az ellenfeleikhez. Ezért véli Schofield csapata úgy, hogy a The Callisto Protocol rendelkezik az egyik legintenzívebb és legfélelmetesebb harcrendszerrel, amit valaha is tapasztaltunk, és ehhez nagy segítség volt a DualSense kontroller haptikus visszajelzése, mert így érzékelhetjük, ahogy a kábító botunk lecsap a Biophage-ok (az életünkre törő lények) egyikére.
A játékban lesznek mutációk is, amik a harcokat még mélyebbé teszik. A játék lényei, a Biophage-ok a Black Iron börtön rabjai. Őket egy titokzatos járvány alakított át, és ebből dőlt káoszba a Jupiter egyik holdja. Ahogy a fertőzés pusztít a gazdatestben, úgy nőnek ki a lényekből a csápok, és ennek a látványa eléggé erőszakos… de ha ezek felbukkannak, rövid időnk van csak, hogy néhány jó találattal megöljük a vírust, mielőtt az további pusztítást végezne a gazdatestben. És ne hagyjuk ki az alkalmat, ugyanis ha a Biophage-gal nem végzünk, jönnek a csápok, a vírus átveszi a lény felett az uralmat, és egy sor mutáció veszi kezdetét. Ezzel csak az lesz a baj, hogy nehezebben megölhetővé és általában halálosabbá válik ellenfelünk. Röviden: saját dolgunkat nehezítenénk meg.
Schofieldék a játék kb. felénél egy izgalmas pillanatról is lerántották a leplet, amikor is Jacob a börtön alatti csatornarendszerben találja magát. Bár túlélő horror játékról van szó, a Striking Distance szerette volna, hogy néha a horror stílusát picit megkeverik. A sötét börtönfolyosóktól az életért való harcig lesz minden odalenn, nem beszélve a környezeti veszélyeket, miközben a megállíthatatlan áramlatban vergődünk. Naná, hogy halálos lesz, ha nem tudunk kijutni ép bőrrel onnan.
A The Callisto Protocol december 2-án érkezik PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.
Forrás: WCCFTech