Bár az Európai Uniónak még egy hónapja van, hogy vagy rábólintson a Microsoft hatalmas vásárlására, vagy komolyabb vizsgálatot kezdeményezzen, már most is feltett egy olyan kérdést, ami miatt izgulhat Phil Spencer, az Xbox-vezér…
Miközben Szaúd-Arábia és Brazília jóváhagyta, hogy a Satya Nadella vezette amerikai techóriás 68,7 milliárd dollárért felvásárolja az Activision Blizzardot, az EU még messze nem hajlik arra, hogy elfogadja a Microsoft egyik legsúlyosabb lépését a játékipari konszolidáció felé. Az antitröszt regulátorok most több fejlesztőt is arról kérdeznek, hogy a Microsoftnak lesz-e haszna abból, ha a Bobby Kotick vezette kiadó IP-i és játékai nem bukkannak fel a rivális platformokon (értelemszerűen főleg a PlayStationre kell gondolni, de azért a Nintendo Switchset se írjuk le).
A Reuters bukkant rá egy dokumentumra, amiből megtudtuk, hogy a törvényhozók meg szeretnének tudni valami mást is: az Activision Blizzardnak ugye van egy tonna felhasználói adata… és a Microsoftnak lenne-e kompetitív előnye ebből, ha konzolos és PC-s játékokat fejlesztene? A másik kérdés sem rossz: lenne-e megfelelő alternatíva a tranzakció lezárása után, ha az Activision Blizzard játékai kizárólag Xboxon és PC-n lennének ekérhetőek. Október 10-éig várják a válaszokat arra a kérdésre is, ha az olyan riválisok mint az Nvidia GeForce Now, a PlayStation, a Facebook Gaming, az Amazon Luna és a Google Stadia attraktívvá válna a megállapodás elfogadása után. (Régi lehet a kérdés, mert a Stadia január végére megdöglik!)
A Microsoft mindenesetre próbálkozik, ugyanis a redmondi cég még egy weboldalt is létrehozott, hogy itt felsorolja, hogyan is jár mindenki jól, de a ZeniMax Media bekebelezése után már van tapasztalatunk azzal, hogy mit csinál a techcég. A Bethesda Game Studios két játéka, a Starfield és a The Elder Scrolls VI már kihagyja a PlayStationt, és hiába nagyobb IP a Call of Duty, tuti, hogy a redmondiak itt is alig várják, hogy kitegyék a Sony szűrét az évente jelentkező FPS-ből.
Forrás: WCCFTech