Azt kérik a fejlesztők a Microsofttól, hogy ne kelljen kötelezően Xbox Series S-re is optimalizálniuk a játékaikat.
Az Xbox Series S-ről a minap írtuk, hogy a Rocksteady egyik fejlesztője egy „krumplinak” nevezte a GPU-ja miatt, de korábban más fejlesztők is kritizálták ilyen-olyan indokból a jelenleg legolcsóbb, és teljesítményben a PlayStation 5/Xbox Series X párostól elmaradó, Blu-ray meghajtóval nem rendelkező kurrens-gen konzolt. Melléjük felírhatjuk Ian Maclure-t, az indie Bossa Studios vizuális effektekért felelős művészét.
Egy veterán videojáték-zsurnaliszta, Jeff Gerstmann a Twitteren felvetette, hogy „az Xbox Series S visszafog mindent” gondolatmenet nem állja meg a helyét, mert a legtöbb játék PC-re is megjelenik, és emiatt sokféle konfigurációt le kell fedniük. Erre Maclure, aki a tavaly I Am Fishen (Xbox Series, PC) dolgozott, egy részletesebb választ adott, de linkelni nem tudjuk, mert azóta priváttá tette a profilját, így csak a követői olvashatják közvetlenül az alábbiakat:
„Lehet, hogy unalmasnak hangzik, de azért hallod ezt mostanában sokat, mert sok fejlesztő ült az elmúlt egy évben a megbeszéléseken, és kétségbeesetten próbálták elérni, hogy a Microsoft ejtse Xbox Series S támogatásának kötelezettségét. A stúdiók már túl vannak egy fejlesztési cikluson, ahol az Xbox Series S egy albatrosznak bizonyult a gyártás nyakán, és most, hogy a játékok már határozottan az új konzolokra tervezve készülnek, a stúdiók nem akarják megismételni ezt a folyamatot,” írta Maclure.
Még májusban azt mondta a Digital Foundrynak dolgozó Alexander Battaglia, hogy több fejlesztő is kiemelte: az Xbox Series S memóriával kapcsolatos korlátozottsága kissé fájdalmas. (De azóta már inkább azt halljuk, hogy a konzol GPU-ja okoz nagy fejtörést a stúdióknak.) Ezen legalább már dolgozott a Microsoft, mert párszáz plusz megabájtnyi memória a fejlesztők rendelkezésére áll.
Kérdés, hogy mennyire fogja vissza „a kistesó” a konzolgenerációt. A Sony-nak nincsen problémája: ott a két PlayStation 5 verzió között pusztán a Blu-ray meghajtó jelenléte a különbség, de pletyka szintjén már hallottuk, hogy jövő őszre már egy enélkül tervezett, de külön csatlakoztatható meghajtós konzol jöhet tőlük, hogy csak egy konzolfajtát gyártsanak a jelenlegi kettő helyett…
Forrás: VGC