Phil Spencer, az Xbox-vezér arról is beszélt, hogy miképp kezelnék a Call of Duty-t, ha a Microsoft bekebelezheti az Activision Blizzardot, de megemlítette a metaverzumot is.
Ma már beszámoltunk arról itt, hogy Spencer elhintette: drágábbá válhat az Xbox Game Pass, esetleg a konzolok eshetnek át egy áremelésen, de a Wall Street Journal Tech Live interjúban másról is beszélt. Például arról, hogy az Xbox Game Pass a Microsoft gaming részlegének mekkora százalékát fogja elérni: „Úgy gondolom, hogy [a Game Pass] a teljes bevételünk 10-15 százaléka marad, továbbá számunkra nyereséges. PC-n hihetetlen növekedést látunk. Konzolon a növekedés lelassul főleg azért, mert egy bizonyos ponton már mindenkit elértünk a konzolokon, aki elő akart fizetni.”
Miközben a Microsoft a hardveres értékesítésekben elég jó eredményeket mutathat fel, a játékok között a redmondi cég kissé vonszolja a lábát. Spencer a leggyorsabban növekedő videojátékos modellt, a free-to-play-t tekintijövőbe mutatónak, de nem látunk ilyen megközelítést a Microsofttól, miközben a pletykák már azt sugallják, hogy a Sony The Last of Us multiplayer játéka free-to-play, live service modellel rendelkezhet. Lehet, hogy Spencer lebecsüli a Game Pass sikerét (miközben nem közölt pontos adatokat…), hogy övék lehessen az Activision Blizzard…
De ha ez bekövetkezik, mi lesz a Call of Duty sorsa? Erre is kitért: „Amikor megszereztük a [Minecraftot], azt hiszem, 12 platformon volt ott, most pedig már 22 platformon van jelen. Az a szándékunk, hogy a Call of Duty-t is hasonlóan kezeljük mint a Minecraftot.” A Starfieldet és a The Elder Scrolls-t olyan hagyományos exkluzívnak tekinti, ahogy a Nintendo esetében a The Legend of Zelda és a Mario tölti be ezt a szerepet. Attól még lehet, hogy ezt csak azért mondja, hogy tényleg övék legyen az ActiBlizz, és a Call of Duty multiplatform létezése lehet egy kisebb kompromisszum…
Szó esett a metaverzumról is: „Ha a videojátékokra gondolok, évek óta 3D-s terekben hozzuk össze az embereket, hogy megmentsék a világot a betolakodó idegenektől, vagy hogy meghódítsák a várat. Egy tárgyalóteremként kinéző metaverzumot felépíteni…? Nem akarom ott tölteni az időm nagy részét. Szerintem [a virtuális lekötése az embereknek] a végén jobban fog hasonlítani a videojátékokra mint néhány olyan modell, amit ma a metaverzummal kapcsolatban látok.” Palmer Luckey, aki tíz éve megalapította az Oculus VR-t (ami ma már a Meta Reality Labsának felel meg), sokkal nyersebben alkotott véleményt Mark Zuckerberg termékéről, ami szerinte olyan mint egy koncepciós autó, amibe megállíthatatlanul önti a pénzt: „Nem hiszem, hogy ez egy jó termék. Nem szórakoztató, nem jó. Azt hiszem, a csapatban valószínűleg a legtöbb ember egyetért azzal, hogy ez jelenleg nem egy jó termék.”
Herman Narula, az Improbable vezérigazgatója egyetértett Spencerrel abban, hogy napjaink játékai már mini-metaverzumként kezelhetőek, de szerinte nem kizárólag videojátékos témában működik a metaverzum: „A videojátékok már jól működnek. Ezek nagyszerű, zárt értékrendű rendszerek. Ha élvezed a Call of Duty-t vagy a World of Warcraftot, akkor ezek még évekig szórakoztatóak maradnak. A metaverzum szerintem az az elképzelés, hogy ezeket az élményeket elkezdhetjük összekapcsolni, és ez sokkal kevésbé érdekes a játékgyártó cégek számára mint mondjuk a sportligák vagy a divatmárkák számára.”
Nem nagyon lehet velük vitatkozni erről…
Forrás: WCCFTech, WCCFTech, PCGamer