A héten ismét a hírekben került a Days Gone, de nem jó okokból (nem lesz folytatás, helyette filmes adaptáció készül).
Nemrég John Garvin, a Days Gone kreatív rendezője kikelt magából a Twitteren, amikor azt írta, hogy az alacsony értékeléseket adó, „woke” tesztek miatt nem kapott olyan értékeléseket a Bend Studio játéka, mint amint ő szerinte az megérdemelt volna. (És ez is szerepet játszhatott abban, hogy a PC-s port után a Sony lényegében ejtette az IP-t, mert tény, hogy lesz filmadaptáció, a folytatást lefújták, mert nem tekinti a cég blockbuster franchise-nak.) Érdekes, hogy Jeff Ross, a játék rendezője nem állt Garvin mellé ebben az esetben, holott ő is hasonlóan kritikus volt a poszt-apokaliptikus alkotásuk értékelései miatt. (Egyikük sem dolgozik már a stúdiónál amúgy.)
A korábban a PSP-s Resistance: Retributiont, vagy a PS Vitás Uncharted: Golden Abyss-t Bend Studio pedig mondhatni megelégelte, hogy Garvin még mindig kritizál, holott a Days Gone több mint három és fél éve, hogy megjelent PlayStation 4-re (2019. április 26.), és a PC-s port óta is eltelt másfél év (2021. május 18.), így a Twitteren egy közleményben elutasította ex-kollégájuk vádaskodásait:
„Tisztában vagyunk az előző kreatív igazgatónk Days Gone-ra vonatkozó megjegyzéseivel, amelyek a szellemi tulajdonunk kritikai fogadtatásával kapcsolatos személyes véleményére vonatkoznak. A Bend Studio nem osztja az ő véleményét, és ez nem tükrözi csapatunk nézeteit. Stúdiónk mérhetetlenül büszke a Days Gone-on végzett munkára, és hálásak vagyunk minden fejlesztőnek, aki szívét-lelkét beleadta. Hihetetlenül alázatosnak érezzük a Days Gone-közösségünk támogatását, és a jövő felé tekintve továbbra is osztozni fogunk a világunk és karaktereink iránti lelkesedésetekben,” írta a stúdió.
Garvin azóta privátra tette a Twitter-fiókját, és talán jogos volt, hogy a PlayStation Studios kötelékébe tartozó csapattól elváltak az útjai, mert tényleg több év eltelt már a Days Gone megjelenése óta. Túl kellene a múlton lépni.
Forrás: PSL