Armored Core VI: a fejlesztők szerint nem Soulsborne, de a bossfight-ok azért ütősek lesznek! [VIDEO]

A FromSoftware Soulsborne játékainak népszerűsége ellenére a fejlesztő megerősítette, hogy nem ezt a formulát alkalmazza az Armored Core VI: Fires of Rubicon esetében.

 

 

A FromSoftware a ma már általánosan Soulsborne néven emlegetett játékstílusáról vált ismertté. Ám a készülő Armored Core VI: Fires of Rubicon kapcsán a fejlesztő hangsúlyozta, hogy nem egy újabb Soulsborne játékot próbál készíteni. Ez jó hír lesz a régóta szunnyadó sorozat hardcore rajongóinak, akik esetleg attól tartottak, hogy az új Armored Core csak egy Dark Souls lesz mechákkal.

Bár már majdnem egy évtized telt el az utolsó rész óta, az Armored Core még mindig a FromSoftware legtermékenyebb franchise-a, 1997 és 2013 között 15 különálló kiadványt jelentetett meg.

A múlt heti The Game Awards-on leplezték le az Armored Core VI-ot. Azonnal felmerült a kérdés, hogy az új játék vajon közelebb áll-e majd a népszerű Soulsborne-formulához, mint elődei.

Az IGN-nek adott interjú során ezt a kérdést a FromSoftware elnökének, Hidetaka Miyazakinak szegezték. Ő erre egyértelműen kijelentette, hogy a fejlesztők „nem tettek tudatos erőfeszítéseket” annak érdekében, hogy a játék Souls-szerűbb legyen. Inkább azt mondta, hogy a Fires of Rubicon „alapvető iránya” az, hogy a modern kor számára újra megvizsgálják azokat az alapvető koncepciókat, amelyek az Armored Core-t különlegessé teszik, ezek pedig a címadó mechák összeállításának és testreszabásának folyamata, valamint a kész alkotás feletti „magas szintű kontroll”.

Ez a nagy fokú szabadság, és az, ahogyan ez gyökeresen megváltoztathatja a játékmenetet, Miyazaki szerint az Armored Core VI „igazi mozgatórugója”. Sőt, azt is megerősítették, hogy a Fires of Rubicon nem lesz nyílt világú. Helyette küldetésalapú felépítésű lesz, mint a korábbi játékok. Miyazaki elismerte, hogy a fejlesztők azért a legutóbbi játékaik készítéséből származó „know-how-t és tapasztalatokat” is alkalmazni fogják.

 

 

 

 

A bossharcok lesznek a játék „fénypontja”

 

Az IGN interjújában, amit Hidetaka Miyazakival és Masaru Yamamurával készítettek, sok minden szóba került. A fejlesztők hosszasan beszéltek a készülő Armored Core játékról. A bossokkal kapcsolatban Yamamura elmondta, hogy „a bossharcok a játék fénypontja ebben a címben”, és lazán összehasonlította az Armored Core VI főnökharcait a FromSoftware korábbi játékaira jellemző harcokkal. Ahogy fogalmazott, „a játékos kiolvassa az ellenség lépéseit, majd játszik velük”. Ez összhangban van a korábbi Armored Core játékokkal is, ahol a nagyobb főnököknek meghatározott mozdulatsorai voltak, amelyeket előre lehetett látni és fel lehetett készülni rájuk.

Az Armored Core VI nem lesz nyílt világú, így a játékosok inkább az egyes küldetésekben gondolkodnak majd, amikor a felszerelésükről és a stratégiájukról van szó.

Ahelyett, hogy egyetlen, kedvelt felépítéssel rendelkeznének, valószínűleg fontos lesz a mechet az egyes küldetések igényeihez igazítani. Különösen, ha a főnökökről van szó. Az Armored Core főnökei gyakran különböző erősségűek. Néhányan hihetetlenül halálos közelharcosok voltak, míg mások rakétákat és gyakori feltöltést használtak a játékos legyőzésére. A Souls játékokhoz hasonlóan a játékosoknak fel kell ismerniük az egyes főnökök mintáit. Valamint azt, hogy hogyan lehet a legjobban megközelíteni őket.

Közel 10 év telt el az utolsó Armored Core bejegyzés óta. Így az Armored Core VI leleplezése kellemes meglepetés volt a mech-játékok rajongói számára. Remélhetőleg a FromSoftware hihetetlen sikere nagyobb figyelmet fog irányítani a műfajra. Ki tudja, talán sikerül megtörniük a MechWarrior franchise uralmát…

Forrás: IGN

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu