A Halo Infinite fejlesztőit komolyan érinti a Microsoft elbocsátási hulláma – íme a reakciójuk!

A 343-at, vagyis a Halo Infinite stúdióját is megviselte a Microsoft tízezer fő elküldésével számoló leépítési akciója.

 

 

Ugyanazon a napon, amikor a Microsoft bejelentette, hogy tízezer(!) dolgozót bocsát el – köztük a Bethesda és a 343 Industries játékstúdiók alkalmazottait – a Halo Infinite egykori vezető többjátékos tervezője, Patrick Wren kemény szavakkal illette a 343 vezetőségének a játékkal kapcsolatos irányvonalát.

„Az elbocsátásoknak nem kellett volna megtörténniük, és a Halo Infinite-nak jobb állapotban kellene lennie” – írta Wren a Twitteren.

„Mindkét dolog oka a Halo Infinite fejlesztése során a hozzá nem értő felső vezetés, ami hatalmas stresszt okoz azoknak, akik keményen dolgoznak azon, hogy a Halo a lehető legjobb legyen.”

Nyilvánvaló, hogy a Microsoft széles körű elbocsátásait nem lehet a 343-ra fogni. Wren szerint viszont a stúdiót megkímélhették volna. Vagy legalábbis enyhíthette volna a leépítés hatását, ami a saját csapatát érte. Az Infinite furcsa utat járt be: a kezdeti leleplezés szkepticizmussal, gúnyos mémekkel és egy éves késéssel járt. Aztán, amikor 2021 őszén elindult, egy tisztességesen értékelt kampánnyal és az ingyenesen játszható multiplayerrel meleg fogadtatásra talált.

Azóta azonban a játékot egy év alatt sem sikerült teljesen befejezni. A rajongók elégedetlenek voltak a multiplayer frissítések ütemével. Az olyan beígért kiegészítések, mint a Forge és a kampány co-op csak egy teljes évvel a megjelenés után valósultak meg. Nem sokkal az Infinite késése után a stúdió igazgatója, Chris Lee elhagyta a projektet. A 343 emellett jelentős távozások sorozatát élte át. Köztük volt a stúdió alapítója, vezető többjátékos tervezője, vezető narratív tervezője és mérnök-igazgatója.

Wren és a Halo Infinite-on dolgozó Nicholas Bird egyaránt kritizálta, hogy a 343 hogyan vetette be a szerződéses munkaerőt a fejlesztés során. „Szívesen maradtam volna a csapatban, ha tehettem volna, és feljebb dolgoztam volna magam” – írta Bird Wrenre válaszul. A Microsoft által a szerződéses munkásokra kiszabott időkorlátok miatt panaszkodott. „Annyi csodálatos ember és tehetség tűnt el” – értett egyet Wren.

A Bloomberg riportere, Jason Schreier még 2020-ban írt a Microsoft szerződéses alkalmazottairól. „A Microsoftnál a vállalkozók maximum 18 hónapig dolgozhatnak (hat hónapos szünet után visszatérhetnek)” – tweetelte Schreier akkoriban.

„A Microsoft olyan sok vállalkozót használ, hogy ez a korlát sok lemorzsolódáshoz vezet – és olyan játékok esetében, amelyek elkészítése több mint négy évig tart, mint például a Halo Infinite, ez bomlasztó volt.”

Wren azonban pozitívabban értékelte az Infinite többjátékos csapatának vezetőségét. Ezt írta: „Biztosra akarok menni, hogy felhívom a figyelmet arra, hogy a többjátékos csapat milyen csodálatos volt a fejlesztés során.”

Meglepő és szokatlan, hogy egy még mindig az iparágban aktív fejlesztő ilyen nyíltan és kritikusan beszél egy korábbi munkaadójáról. Ám ez azt mutatja, hogy mennyire mélyen érződik az elégedetlensége a 343 vezetésével az Infinite fejlesztése során.

A 343 felkészületlensége egy egész éves csúszás után egy élőszereplős játék elindítására kívülről nézve zavarba ejtő volt. Elkeserítő a játékosok számára, akiket kezdetben a multiplayerrel megteremtett kiváló alapok izgattak. Csak elképzelni tudom, hogy a stúdión belül mennyire frusztráltak a dolgozók. Mindeközben elbocsátások söpörnek végig a világ egyik leggazdagabb vállalatán. Ebben a kiszámíthatatlan környezetben nehéz lehet az alkotás.

Forrás: Twitter (1, 2, 3)

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu