Ha a játék technikai rendezője tart attól, hogy így játsszon a Dead Space Remake-kel (amit kívülről-belülről ismer), akkor érdemes megfontolni, hogy így jásszuk. Remélhetőleg nem PR duma ez, bár a játékipar helyzetét látva ki tudja…?
A Dead Space Remake technikai igazgatója, David Robillard, illetve a senior producere, Philippe Ducharme a Play magazinnak adott interjút. Ebből már régebben idéztünk, amikor arról volt szó, hogy eleinte az eredeti, 2008-as Dead Space szinte tökéletesen megegyezik a 2023-as remake-kel, úgyhogy ezt a szekciót kihagyjuk, mert nem szeretnénk ismételni.
Úgyhogy hagyjuk Robillardot elmondani, hogy miért para éjjel, fejhallgazóval átélni az átgondolt első Isaac Clarke-sztorit: „Amikor éjszaka játszom, nem tudom fejhallgatón. Túlságosan, kib___ottul ijesztő a realizmus és az atmoszféra miatt. Nem csak vizuálisan, igaz? Ahogyan a hangokat, a környezetet, az effekteket kezeljük; olyan rendszerekkel bírunk, amelyek megpróbálnak megijeszteni.” A mesterséges intelligencia egyfajta rendezőt kapott, Isaac aktívan megszólal, képesek vagyunk az USG Nishimurábók kilépni, hogy a zéró gravitációs területeken találjuk magunkat, extra puzzle-k várnak ránk, továbbá nem lesznek töltőképernyők. Egyszer betölti a játékot, aztán onnantól mehetünk, ahová akarunk vagy tudunk.
Ám a Motive (ugyanis az eredeti stúdiót, a Visceral Gameset már több mint öt éve lezárta az Electronic Arts…) nem akart csak azért mindenbe belenyúlni, mert megteheti, ugyanis fontos volt számukra, hogy megmaradjon az immerzió, a játékban való elmerülés: „Már amikor elkezdtük ezt a projektet, többször végigjártam az eredeti játékot, hogy megbizonyosodjak róla, hogy tényleg a fejemben van-e, és az elmerülés volt az egyik legerősebb szempont. Számunkra bármi, amit megtehettünk, hogy megpróbáljuk fokozni automatikusan igent jelentett [annak alkalmazására],” tette hozzá Ducharme.
A Dead Space Remake már csak napokra van a megjelenésétől, ugyanis január 27-étől, azaz péntektől lesz játszható PlayStation 5-ön, Xbox Seriesen, illetve PC-n. PC-n nem kell a Steam mellé az Origint feltelepíteni (meglepő, hogy az Electronic Arts valamelyest kezd észhez térni ezen a fronton).
Forrás: PCGamer