No nem a 2008-as eredetit a 2023-assal összevető videóra gondolunk (pluszként beágyaztuk azt is), hanem a remake teljesíményét a konzolokon és PC-n összevető anyagra.
Az Electronic Arts Motive játéka nem néz ki olyan rosszul PC-n, de láttunk már nála jobbat is (és sajnos itt is a Denuvo visszahúzza a teljesítményt), és itt is felbukkan az a hiba, hogy néhol szaggatással romlik az élmény. Remélhetőleg ezt a Motive ki tudja javítani (mert a Striking Distance Studios szintén Denuvóval megterhelt játéka, a The Callisto Protocol még a legújabb frissítésével is ugyanúgy gáz PC-n), mert Isaac Clarke ennél többet érdemel.
De nem csak a PC-s verzióról van szó ElAnalistaDeBits videójában. A tesztje szerint a PC-s verzió néz ki a legszebben (lassan ez lesz a trend újfent, mert a konzolos hardver generációnként rögzített, és nem sok esély van arra, hogy most legyen félgenerációs új modell a Sony-tól és a Microsofttól), viszont a PlayStation 5 és a két Xbox Series modell között már vannak eltérések, igaz, nem olyan sok, de a PlayStation 5-ön a változó rátájú shading (VRS) agresszívabb.
A konzolokon a PC-s high, magas beállításoknak megfelelő szintet láthatjuk, ám a Quality mód alacsonyabb felbontáson, sugárkövetéssel (ray tracing) teszi ezt 30 FPS-en (1440p-n). A Performance mód mind a két konzolon dinamikus felbontáson 2040x1080p-n megy VRS-sel, ám sugárkövetés nélkül. Az Xbox Series S verzióból a Motive kispórolta ezt a technológiát, és dinamikus 1440p felbontáson fut VRS-sel. A töltési idők esetébn az Xbox Series X egy hangyányival gyorsabb volt a PlayStation 5-nél, ami azért is szokatlan, mert eddig általában a játékok PS5 verzióinál láttunk gyorsabb töltést. A videó készítője szerint a Dead Space Remake az egyik legjobb megvilágítási- és hangrendszerrel bír.
A Dead Space Remake már elérhető PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, illetve PC-re (ahol a Steamen nem kell mellé Origint is feltelepíteni).