A Frictional Games nem tudja tartani az eddig kitűzött megjelenési időszakot, ám cserébe a stúdió napra pontosan meghatározta, hogy mikor érkezik az új Amnesia.
„A Frictional csapata kemény télen van túl egy csomó betegséggel, ami hatással volt a fejlesztésre. Kis csapat vagyunk, és az ilyen dolgok erősen befolyásolják a fejlesztést. Fontos számunkra, hogy a játéknak igazságot szolgáltassunk, és a fejlesztés során bekövetkezett leállások miatt nem szeretnénk elsietni a terméket. A csapat keményen dolgozik azon, hogy az Amnesia: The Bunker a lehető legjobb legyen, és még néhány hét kellő változással hoz magával,” írta a stúdió a közleményében a Twitteren. De mivel két hónapos késésről van szó, nem olyan nagy baj az.
A decemberi bejelentésekor ezt írtuk a játékról: „Az Amnesia: The Bunker egyben sarkalatos pontja a kedvelt horror-sorozatnak. A játékosok először kapnak nagyfokú szabadságot a játékmenet befolyásolására, megválaszthatják játékstílusukat, miközben tetszés szerint fedezik fel ezt a félig nyitott világot. Alig vannak előre megírt események, és az állandó feszültséget a mindig jelenlévő fenyegetés hozza magával, így a játékoson múlik, hogy milyen finoman közelíti meg a túlélést. A korábbi Amnesia-játékokkal ellentétben az Amnesia: The Bunker egy újfajta horror-túlélőkalandot kínál majd, amely az emergens játékmenetet és a sandbox elemeket is beépíti a játékba. A játékosok teljes mértékben maguk irányítják majd a pillanatnyi döntéseiket. Egy revolverpisztollyal és egy zajos dinamós zseblámpával felfegyverkezve a játékosok egy amnéziától gyötört és egy túlvilági lény által üldözött francia katona bőrébe bújva járják majd be egy rosszul megvilágított első világháborús bunkert.
Az Amnesia: The Bunker próbára teszi a játékosok okosságát, bátorságát és azt a képességét, hogy nyomás alatt is higgadtak maradjanak és gyors problémamegoldó döntéseket hozzanak. Minden feladatra, rejtvényre és a játék akadályainak megközelítésére többféle megoldás is elérhető lesz. Amikor már mindenki halott, az élelmiszeradagok fogytán vannak, és már csak egy golyó maradt a tárban, rajtunk múlik, hogy szembenézzünk a Bunker nyomasztó rémségeivel és élve kijussunk onnan.
A félig nyitott világban az Amnesia: The Bunker felfedezésre és kísérletezésre ösztönzi a játékost, aki az eszét és a rendelkezésére álló eszközöket használja fel a fenyegető borzalmak legyőzésére. A játékosok stresszes hatalmat éreznek majd a kezükben. Minden döntés megváltoztatja a játék kimenetelét, ahogyan az a meghozott döntések következményeként reagál. A játékmenetnek ez az új csavarja új mélységeket és állandó feszültséget ad a játékhoz, arra kényszerítve a játékosokat, hogy minden egyes végigjátszás során új stratégiai utakat alakítsanak ki.
A tárgyak, fenyegetések és erőforrások minden játékmenet során változnak, ugyanis nincsen scriptelve. A világgal való interakció teljesen új szintre emelkedik a rejtvényfejtés és az eszközkezelés révén. A történet rémisztő, de mégis magával ragadó lesz. Benne megtapaszalhatjuk a földi poklot egy kitalált, megdöbbentő történetben. Mellé továbbfejlesztett fényeffektek és gondosan megtervezett hangeffektek lesznek az igazi horrorélményért.”
Az Amnesia: The Bunker március helyett május 16-án érkezik Xbox Seriesre, PC-re (Steam, Epic Games Store), PlayStation 4-re és Xbox One-ra. És továbbra sincs PlayStation 5 verzió…
Forrás: Gematsu