A Sony Interactive Entertainment a PlayStation Blogon alaposan összefoglalta, hogy milyen újdonságokat hordoz magában a PlayStation 5 új rendszerszoftverének béta verziója.
Egy részletet, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban elérhető hangparancsokat a játékmenetünk rögzítéséhez kihagyunk, mert ez minket nem érint. A firmware bétája jelenleg az Egyesült Államokban, Kanadában, Japánban, az Egyesült Királyságban, Németországban, illetve Franciaországban érhető el, így például hazánkban a következő hónapok során lesz itt az új rendszerszoftver, aminek újdonságait összefoglaljuk.
A Discord-integrációval PlayStation 5-ről is csatlakozhatunk a hangos beszélgetésekhez, amihez a Discord és PlayStation Network-fiókunkat egymáshoz kell kötni, majd PC-n vagy mobilon indítsuk el a beszélgetést. Ha korábban már linkeltünk, hogy a Discordon kimutassa, mit játszunk épp, meg kell ismételnünk a folyamatot a voice chat eléréséhez.
A barátunk profiljáról kezdeményezhetjük, hogy megossza kijelzőjét, vagy mi is így tehetünk (válasszuk a képernyő megosztása/Share Screen ikont a profilján). A hangos kommunikációs kártyán új játékcsatlakozó ikon lesz. A játékost kiválasztva bökjünk a csatlakozás a játékhoz/Join Game opcióra. A játékok központi/hub menüpontjában láthatjuk, hogy kinek van meg az adott cím, ki van online, és ki játszik épp vele. A csempéjére bökve látjuk, hogy ők mit csinálnak, és onnan elérhetjük a profiljukat a további interakcióhoz. A PlayStation Appból kézzel kiválaszthatjuk, hogy mely képeket vagy videókat töltsük fel, amit aztán meg lehet osztani a közösségi médián vagy a barátainkkal.
A VRR (változó képfrissítési ráta) már 1440p-n is támogatott, ha VRR-képes, HDMI 2.1-es kijelzőnk van. A Sony a 1440p-s kimeneti teszt paramétereit is módosította a konzolon, hogy több HDMI-kijelzőt támogasson ezen a felbontáson. (A beállítások – kijelző és videó – videókimenet – 1440p-s kimenet ellenőrzése, angolul Settings – Screen and Video – Video Output – Test 1440p Output alatt ellenőrizhető.) Amikor játékokat adunk egy listához, szűrhetünk vagy rendezhetünk benne. Könnyebben megtalálhatjuk a PlayStation VR és a PlayStation VR2-es címeket. Beállíthatjuk a támogatott játékoknál, hogy kik csatlakozhatnak, és kik küldhetnek meghívót, ha játszunk. (Beállítások – elmentett adatok és játék/app beállításai – előre meghatározott beállítások – online többjátékos játékok, és itt a ki csatlakozhat, ki küldhet meghívót opció, angolul Settings – Saved Data and Game/App Settings – Game Presets – Online Multiplayer Sessions; Who Can Join, Who Can Invite)
Ha egy PlayStation 4-es játékot töltünk le PlayStation 5-re, értesítést kapunk arról, hogy a felhőben ott a PS4-es elmentés, ha nem rendelkezünk a konzolon már vele. Ha egy PlayStation 5-ös játékot töltünk le vagy telepítünk, ha az be tud PlayStation 4-es elmentést tölteni (pl. cross-gen játék), ugyanezt az értesítést kapjuk. Persze ehhez kell egy PlayStation Plus-előfizetés. Helyi wi-fin vagy LAN-kábellel könnyen mozgathatjuk a játékaink, elmentéseink, profiljaink, beállításaink, képeink és videóink két PlayStation 5 között. Az első indításkor is lehetőséget ad erre a konzol, de a beállításokból később is megtehetjük, és a forráskonzol adatai érintetlenül megmaradnak rajta. Végezetül a képernyőolvasó kisegítő funckió elmondja, hogy az épp kijelölt elemről hova mozoghatunk, éss a több opciós komponensben az adott helyünket is közli. A weboldalakhoz is használhatjuk, és kereteket ábrázol a konzol az épp olvasott szekciónak. A DualSense kontrollert pedig kábelek nélkül is frissíthetjük. Csak csatlakoztassuk egy USB-kábellel, és a következő frissítésnél már a kontroller is frissül.
Elég tömény, de nekünk még várni kell rá.
Forrás: Gematsu