A Pavlov, a VR multiplayer lövöldözős játék mögött álló stúdió vezérigazgatója igencsak optimista a két hét múlva megjelenő virtuális valóság-headsettel kapcsolatban.
A Twitteren is felbukkant egy kép, amin a Vankrupt Games vezérigazgatójának kijelentése olvasható. Ez a csapat hozta létre a Pavlovot (ami nyitócímként tart a Sony készülékére), és a Discordon Davevillz néven futó személy szerint „a PlayStation VR2 teljesítménye talán 10%-kal a PC-s VR felett van, ugyanis ez egy konzol, és a renderelés sokkal hatékonyabb.” Persze a PC-s virtuális valósághoz egy izmosabb processzor, és egy hasonlóan erős videókártya is kell, így nem csoda, hogy megkapta a kérdést, hogy milyen kártyát használ. Erre válaszolta, hogy az Nvidia GeForce RTX 3090 Ti-t, ami a tengerentúl még mindig több mint ezer dollárt kóstál (forintban pedig reménytelen leírni is).
Nem tudni, hogy mennyire lehet komolyan venni ezt a kijelentést, mert lehet, hogy most még a PlayStation VR2 képes lehagyni mondjuk a Valve Indexet, de két-három éve múlva a PC-s technológia jóval előrébb fog járni, míg a PSVR2 a rögzített hardveres specifikációi miatt nem fog mozdulni. Azért azt se feledjük, hogy a PlayStation VR2 a megjelenésekor drágább lesz mint a PlayStation 5 (ami ősszel drágábbá vált, és kizárt, hogy a Sony és a Microsoft egyáltalán elgondolkodjon az árcsökkentésen), és mivel az is kelleni fog, minimum 1150 euró lesz a konzolos VR.
Eközben a Sony marketingje eléggé érthetetlen. Jó, a PlayStation 5-nek nyomják a Live from PS5 kampányt (magyarul is), de a PlayStation VR2 kapcsán nem nagyon hallunk ilyen reklámkampányról, sőt, a cég headsetjével kapcsolatos kérdezz-felelekjében dugták el, hogy mennyire sok játék készül a már bejelentett címeken kívül a készülékre. Nem ám hirdetnék, hogy több mint száz játék kész PlayStation VR2-re. Hol a magabizalom a termék iránt? Csak nem igaz mégis, amit nemrég a Bloomberg írt? (A csalódást keltő előrendelések miatt kevesebb gyártással számol a cég; a Sony természetesen tagadta ezt…)