A 2005-ös Resident Evil 4-hez képest a 2023-as újragondolás kihagy egy kiegészítőt.
A Capcom akkortájt ugyanis egy láncfűrész-kontrollert hozott létre a forradalminak tekinthető játékhoz (a váll fölötti kameranézet, a QTE-k, továbbá a dinamikus kamera mind eltért az előző részekben látottaktól). Ez pedig érthető, ugyanis a játék első felében meggyűlhet a bajunk egy bizonyos karakterrel, aki lendületből le tudja szedni Leon fejét, ha óvatlan a játékos. Pont ezért volt kiváló ötlet, hogy a Resident Evil 4-hez a NubyTech GameCube-ra és később PS2-re is gyártott ilyen kontrollert.
A Game Informer elbeszélgetett Ampo Yasuhiróval (a Resident Evil 2 Remake rendezőjével) és Hirabayashi Yoshiakival (a Resident Evil 4 Remake producerével). A témák között megfordult a láncfűrész-kontroller is. Hirabayashi bevallotta, hogy a Capcom most is szeretett volna csinálni egyet, de minden erőforrásukat a játék fejlesztésébe öntötte, és talán máskor ha lehetőségük lesz, megcsinálhatják újra. Ha ez valóban be is következne, akkor szinte biztosra lehet menni abban, hogy a Capcom a PlayStation 5-ös és PC-s verzió számára hozná össze ezt a kontrollert. Persze nem kizárt, hogy az Xbox Series is támogatná ezt a kezelési metódust, viszont a PlayStation 4 esetében már inkább kétkednénk.
A Resident Evil 4 Remake amúgy pont ugyanabban a fura helyzetben van, ahogy a Street Fighter 6 is. Mind a két játék RE Engine-en fut, és mind a kettő kurrens-gen játék, és ennek ellenére érkezik PlayStation 4-re is. (Nem tartjuk kizártnak, hogy a Sony fizetett ezért, mert azért a PS4 mégis közel 120 millió eladást tudott összehozni.) A játék rendszerigényéről a minap írtunk, és nem kell tartani attól, hogy minden alkatrészt cserélni kéne PC-n (persze ha az már idősebb mint egy konzolgeneráció, akkor igen).
a Resident Evil 4 Remake március 24-én érkezik PlayStation 5-re, Xbox Seriesre és PC-re. A láncfűrész-kontroller pedig talán sosem, de a Capcomot ismerve sosem tudni.
Forrás: VG247