Az Xbox-vezér olyasmivel indokolta a Call of Duty multiplatformként hagyását (ha a Microsofté lehet az Activision Blizzard), amit a Starfield kapcsán mégis megtett…
Phil Spencer az Xbox Onnak adott interjút ezúttal (ugyanis tegnap a The Timesnak adott interjújában beszélt arról, hogy az Xbox az Activision Blizzard nélkül is létezni fog), és itt megpróbálta elmagyarázni, hogy a Starfieldet azért tette a Microsoft exkluzívvá, mert az egy új IP, míg a Call of Duty esetében elvennék azt a PlayStationön játszóktól. Csakhogy ezzel Todd Howard új játékát húzták ki a kezeik közül, szóval ennek az indoklásnak se füle, se farka…
„Soha nem mondtam, hogy a Starfield nem lesz Xbox-exkluzív. Azt hiszem, azt mondtam, hogy ezt eseti alapon fogjuk megítélni. Nem fogunk olyan játékokat visszavonni, amelyek más platformokon vannak. […] Az exkluzív címek a konzolos térben az üzlet része. Minden platformtulajdonos ezt teszi. Ezek a platformok marketingcélokat szolgálnak. A versenytársainknak rengeteg exkluzív játékuk van. Az „exkluzív” számunkra mindig egy kicsit nehéz, mert mindent kiadunk PC-re is, de mondjuk úgy, hogy Xboxon, PC-n és felhőn játszható, és ezek közül néhány nem lesz elérhető más konkurens platformokon. A Bethesdánál nincs példa arra, hogy mi elvennénk valamit a PlayStation közösségtől, amire nekik volt példa. Vagy arra, hogy olyan játékokkal játszanak az emberek, amiket mi nem frissítünk tovább. Ugyanez a helyzet a Minecraft, a Minecraft Dungeons esetében, és ugyanezt fogjuk tenni a [Minecraft] Legendsszel is, amikor megjelenik,” mondta Spencer.
Akkor feltennénk a kérdést, hogy mi lesz például a DOOM vagy a The Elder Scrolls körül? Az előbbivel valamit csak kezdeni fog a DOOM Eternal után az id Software, míg Howardék a Bethesda Game Studiosnál a TES VI-ot fogják összehozni a Starfield után. Mind a két IP eddig multiplatform volt (konzolos értelemben véve). Vajon itt is meg fogja állni a helyét Spencer elképzelése? Szerintünk nem.
Forrás: WCCFTech