A Hibernaculum úgy néz ki, mint a Scorn és egy DOS dungeon crawler keresztezése H. R. Giger rémálmában.
Az Enter the Hibernaculum, amelyről először a Gaming on Linux számolt be, úgy tűnik, ötvözni igyekszik a régi első személyű dungeon crawlerek, mint az Eye of the Beholder, eredendő klausztrofóbiáját és kihívást jelentő navigációját egy ipari sci-fi atmoszférával és hátborzongató biológiai horrorral.
Az eredmény abszolút magával ragadó. A Hibernaculumnak van egy olyan mondo-chunky ősi UI-ja, amely a képernyő felét foglalja el. Nincsenek absztrakt fehér vonalak vagy ízléses átlátszóság. A megjelenítés olyan, mint valami tapintható, fém technológia. A Fallout-sorozat különböző Pip Boy-jai hasonlóak. Vagy, ahogy anno a Baldur’s Gate menüi mind úgy néznek ki, mintha kőből faragták volna őket. A játékképernyőt a bal felső sarokba szorították. Mindez fokozza a Hibernaculum rozsdás folyosóinak és más, ezoterikusabb kinézetű környezeteknek a klausztrofóbiáját.
A Hibernaculum Kickstarter-trailere megmutatja a régimódi, merevebb, látszólag rácsos játékmenetet, de az igazi csúcspont számomra a megjelenített pixel art borzalmak összessége.
Ezek a dolgok csúnyák, és Zdzisław Beksiński meg H. R. Giger munkáira emlékeztetnek, akik a szürreális horrorfestészet mesterei. Utóbbinak köszönhetjük az Alien látványvilágát. Beksiński pedig a tavalyi, alulértékelt gyöngyszem, a Scorn egyik legnagyobb hatású alkotója.
Sokan, akik amúgy nincsenek oda a jumpscare-ért, tavaly beleszerettek a Scornba. Ha szereted a műfajt és vágysz rá, hogy csapdába ejtsen egy kellemetlen, szürreális álomvilág, a Hibernaculum határozottan neked készülhet. A játék gyorsan közeledik a kezdeti Kickstarter 48 000 dolláros finanszírozási céljához 25 nappal az indulás előtt. A kezdeti stretch goalok között szerepel egy robotikus társ, elkötelezettség a Nintendo Switch egyidejű megjelenése mellett, és egy „rejtélyes cél”, ami remélem, megfelelően csúnya!
Forrás: Kickstarter, Gaming on Linux