A vezérigazgató-váltásra készülő japán kiadó szerint „a közepes” méretű játékok értékesítési adatai elmaradtak a várt szinttől.
A Forspokent a Luminous Productions fejlesztette. A játék sikertelenségére már az is utaló jel volt, hogy a Square Enixbe dőlt a stúdió, mégpedig nem sokkal a megjelenés után. Aztán a február harmadikán az eredményeket összefoglaló jelentésben is a témák között volt a Forspoken. A Square Enix jelenlegi elnöke, Matsuda Yosuke (aki már benyújtotta lemondását, és a kijelölt utódról is már beszámoltunk régebben) szerint a nyílt világú RPG sajtó által kapott értékelései kihívásokat támasztottak, de a pozitívumok egyes elemekkel kapcsolatban arra bátorították a kiadót, hogy a fejlesztési kapacitásait erősítse.
Csakhogy a legfontosabb tényezőben, az eladásokban csalódást keltett a Forspoken, ami nem olyan nagy meglepetés, ugyanis a bejelentése után a boltokba eljutott változat teljesítménye is kifogásholható volt. Matsuda hozzátette, hogy a kisebb és közepes méretű játékaik szintén elváráson alul teljesítettek. Nem nevezték meg őket, pedig kíváncsiak lettünk volna arra, hogy a japán kiadó mely címekre gondolt. (Ugyanis lehet egy játéknak túl magas elvárásokat megadni, ha maga a termék jó, akkor figyelmet fog kapni.)
A Square Enix elkötelezett amellett, hogy a Forspoken teljesítményén javítson, illetve kiadja a játék számára a megígért DLC-ket. Ezért is jött ki a minap egy patch, ami bugfixálást és stabilabb teljesítményt nyújt PlayStation 5-ön és PC-n. Ehhez persze már közvetlenebbül fog hozzányúlni a Square Enix a Luminous Productions megszüntetése után, és azt is mondhatjuk, hogy a saját technológiájuk, a Luminous Engine sem marad már sokáig használatban, ugyanis egyre több helyen látjuk az Unreal Engine 5-öt.
És ezek után a Square Enix továbbra is két lábbal áll bele a blockchainbe és az NFT-kbe, továbbá az ezekre építő játékokba, amire már nehezen tudunk szavakat találni. Talán csak annyit, hogy a japán kiadó kissé el van tájolva.
Forrás: WCCFTech