De ha a Daedalic Entertainment és a Nacon megint eltolja a megjelenést (ezt néhányszor már megtették…), akkor valamit hozzá lehet vágni a falhoz…
Kissé kacinfántos a játék helyzete, ugyanis tény, hogy A gyűrűk ura licenszből készíti a német Daedalic a játékát, de a fejlesztés során a stúdió tulajdonosa módosult, mivel a Bastei Lübbe helyét átvette a játékiparban sokkal prominensebb francia kiadó, a korábban Bigben Entertainment néven futó Nacon. Viszont a licensz mögött a Middle-earth Enterprises áll, mivel ők kezelik A hobbit mellett A gyűrűk ura IP-t is, amit viszont tavaly augusztusban felvásárolt az Embracer Group. (Ha így folytatják, lassan megveszik a Nacont is; nem lenne nagy meglepetés…)
A The Lord of the Rings: Gollumból egy technikai prezentáció is napvilágot látott, és ebből ki lehet jelenteni, hogy a játék echte olyasmi, amit egy licencelt játékban láthattunk. Két évtizede. Olyan a hatás, mintha ez a játék egy szebb grafikával felvértezve a 2000-es évek közepén készült volna. Lehet, hogy a fejlesztők kedvelik Tolkien hagyatékát, de a játékmenet olyan sablonos és semmilyen, hogy ezen megint csak egy halasztás tudna segíteni, de mivel annyiszor megtörtént már, lehet, hogy itt egyszerűen nem volt meg a kreativitás, amit el lehetne várni. Lehet, hogy a rajongóknak ez is megteszi, de a Middle-Earth: Shadow of Mordor nagyon jó volt, aztán a Shadow of War sem volt gyenge, de azokhoz képest Gollam/Szmégaol története kissé elmaradottnak hat.
A The Lord of the Rings: Gollum május 25-én fog megjelenni PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re (Steam, Epic Games Store), PlayStation 4-re, illetve Xbox One-ra. Lesz Nintendo Switch port is, ám erre csak később számítsunk. Úgy tűnik, hogy a koncepciót (amit már visszafogott a tény, hogy cross-gen játékként a lassan tíz éves PS4/X1 párosra is fejlesztenek) még kicsit faragni kell, hogy a nagy N hybrid platformján is megfelelően tudjon futni.
Forrás: Gematsu