Szerencsénkre tényleg nem olyan hatalmas halasztásról van szó, így a Frictional Gameset nem kell vasvillával űzni a döntésük miatt.
A stúdió eddig úgy tervezte, hogy május 16-án fogja a túlélő horror műfajú játékát kiadni, de a Twitteren olvasható közleményük szerint ennél néhány nappal később várjuk csak a megjelenését: „Sziasztok! Az Amnesia: The Bunker megjelenését egy héttel elhalasztjuk, és helyette május 23-án fog megjelenni. Így egy kicsit több időnk lesz csiszolni a játékot, és megbizonyosodni arról, hogy minden tökéletes lesz a megjelenés előtt. Nagyra értékeljük a türelmeteket, és reméljük, hogy már alig várjátok, hogy játszhassatok az Amnesia: The Bunkerrel. Megéri majd várni!”
Szóval nem kell megijedni, egy héttel később jön csak, ami tényleg nem olyan nagy baj. Decemberben így írtunk róla, amikor bejelentette a Frictional Games: „Az Amnesia: The Bunker egyben sarkalatos pontja a kedvelt horror-sorozatnak. A játékosok először kapnak nagyfokú szabadságot a játékmenet befolyásolására, megválaszthatják játékstílusukat, miközben tetszés szerint fedezik fel ezt a félig nyitott világot. Alig vannak előre megírt események, és az állandó feszültséget a mindig jelenlévő fenyegetés hozza magával, így a játékoson múlik, hogy milyen finoman közelíti meg a túlélést. A korábbi Amnesia-játékokkal ellentétben az Amnesia: The Bunker egy újfajta horror-túlélőkalandot kínál majd, amely az emergens játékmenetet és a sandbox elemeket is beépíti a játékba. A játékosok teljes mértékben maguk irányítják majd a pillanatnyi döntéseiket. Egy revolverpisztollyal és egy zajos dinamós zseblámpával felfegyverkezve a játékosok egy amnéziától gyötört és egy túlvilági lény által üldözött francia katona bőrébe bújva járják majd be egy rosszul megvilágított első világháborús bunkert.
Az Amnesia: The Bunker próbára teszi a játékosok okosságát, bátorságát és azt a képességét, hogy nyomás alatt is higgadtak maradjanak és gyors problémamegoldó döntéseket hozzanak. Minden feladatra, rejtvényre és a játék akadályainak megközelítésére többféle megoldás is elérhető lesz. Amikor már mindenki halott, az élelmiszeradagok fogytán vannak, és már csak egy golyó maradt a tárban, rajtunk múlik, hogy szembenézzünk a Bunker nyomasztó rémségeivel és élve kijussunk onnan.
A félig nyitott világban az Amnesia: The Bunker felfedezésre és kísérletezésre ösztönzi a játékost, aki az eszét és a rendelkezésére álló eszközöket használja fel a fenyegető borzalmak legyőzésére. A játékosok stresszes hatalmat éreznek majd a kezükben. Minden döntés megváltoztatja a játék kimenetelét, ahogyan az a meghozott döntések következményeként reagál. A játékmenetnek ez az új csavarja új mélységeket és állandó feszültséget ad a játékhoz, arra kényszerítve a játékosokat, hogy minden egyes végigjátszás során új stratégiai utakat alakítsanak ki.
A tárgyak, fenyegetések és erőforrások minden játékmenet során változnak, ugyanis nincsen scriptelve. A világgal való interakció teljesen új szintjre emelkedik a rejtvényfejtés és az eszközkezelés révén. A történet rémisztő, de mégis magával ragadó lesz. Benne megtapasztalhatjuk a földi poklot egy kitalált, megdöbbentő történetben. Mellé továbbfejlesztett fényeffektek és gondosan megtervezett hangeffektek lesznek az igazi horrorélményért.”
Az Amnesia: The Bunker másodszor lett amúgy elhalasztva (eredetileg márciusban jött volna ki), így május 23-án érkezik Xbox Seriesre, PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re (Steam, Epic Games Store).
Forrás: Gematsu