Mennyire égő, ha a Microsoft birtokába tartozó stúdió az egy éves exkluzivitási periódus alatt sem tudta úgy optimalizálni a játékot a Microsoft konzoljára, hogy azon jobb teljesítményt nyújtson, mint a PlayStation 5-ön…
Pedig ez a helyzet, akármennyire is hihetetlen. És ezt igencsak hiteles forrásból lehet hallani: a Digital Foundry heti podcastjének új részében lehet hallani, hogy lényegében minden téren gyengébb teljesítményű a Ghostwire: Tokyo Xbox Series X-en mint PlayStation 5-ön. (Miközben a játék akkor jelent meg a Sony konzoljára, mire lezárult a Microsofft tranzakciója a ZeniMax Mediának, a játékot kiadó Bethesda anyacégének felvásárlására!)
A Digital Foundry szerint az Xbox Series X teljesítménye kb. 5-10%-kal marad el a PlayStation 5-től, de ez néhol több is lehet. A VSync mód a nagyobb frame rate-re van szabva, és PlayStation 5-ön ez 90-100 FPS-t hoz össze, míg az Xbox Series X-en akár 80 körüli értékre is lemehet. A felbontás esetében a legtöbbször megegyezik a két platform, de a Quality módon az Xbox Series X kicsivel lemaradt a PlayStation 5-töl. A sugárkövetés (ray tracing) implementációja nem sikerült jól a Microsoft konzolján: a tükröződések alacsonyabb felbontásúak, és az árnyékok nem igazodnak megfelelően. Az Xbox Series S-en sem jobb a helyzet: itt nincs is sugárkövetés, és Performance módon 60 FPS alatti frame rate-et mutat fel.
Ezt hogy hozta össze a Tango Gameworks? Nem lehet azt mondani, hogy nem ismerik az Xbox Series hardverét. Az év elején meglepetésként kiadták PC-re és Xbox Seriesre a Hi-Fi Rush-t, ami technikailag is szuperált a redmondi cég konzolpárosán. Itt akár összeesküvés-elméletekbe is mehetünk: lehet, hogy a Microsoft direkt elbaltázta az Xboxos átiratot a Ghostwire: Tokyóból (miközben az megkapta a Spider’s Thread frissítést is, amivel PC-n Denuvót is kapott érthetetlenül a játék…?!), hogy ezzel alacsonyítsa magát, csakhogy övék lehessen az Activision Blizzard King?
Eléggé bizarr szituációról van szó.
Forrás: WCCFTech