Ghostwire: Tokyo: gyengébb teljesítmény Xboxon mint PlayStation 5-ön!?

Mennyire égő, ha a Microsoft birtokába tartozó stúdió az egy éves exkluzivitási periódus alatt sem tudta úgy optimalizálni a játékot a Microsoft konzoljára, hogy azon jobb teljesítményt nyújtson, mint a PlayStation 5-ön…

 

Pedig ez a helyzet, akármennyire is hihetetlen. És ezt igencsak hiteles forrásból lehet hallani: a Digital Foundry heti podcastjének új részében lehet hallani, hogy lényegében minden téren gyengébb teljesítményű a Ghostwire: Tokyo Xbox Series X-en mint PlayStation 5-ön. (Miközben a játék akkor jelent meg a Sony konzoljára, mire lezárult a Microsofft tranzakciója a ZeniMax Mediának, a játékot kiadó Bethesda anyacégének felvásárlására!)

A Digital Foundry szerint az Xbox Series X teljesítménye kb. 5-10%-kal marad el a PlayStation 5-től, de ez néhol több is lehet. A VSync mód a nagyobb frame rate-re van szabva, és PlayStation 5-ön ez 90-100 FPS-t hoz össze, míg az Xbox Series X-en akár 80 körüli értékre is lemehet. A felbontás esetében a legtöbbször megegyezik a két platform, de a Quality módon az Xbox Series X kicsivel lemaradt a PlayStation 5-töl. A sugárkövetés (ray tracing) implementációja nem sikerült jól a Microsoft konzolján: a tükröződések alacsonyabb felbontásúak, és az árnyékok nem igazodnak megfelelően. Az Xbox Series S-en sem jobb a helyzet: itt nincs is sugárkövetés, és Performance módon 60 FPS alatti frame rate-et mutat fel.

Ezt hogy hozta össze a Tango Gameworks? Nem lehet azt mondani, hogy nem ismerik az Xbox Series hardverét. Az év elején meglepetésként kiadták PC-re és Xbox Seriesre a Hi-Fi Rush-t, ami technikailag is szuperált a redmondi cég konzolpárosán. Itt akár összeesküvés-elméletekbe is mehetünk: lehet, hogy a Microsoft direkt elbaltázta az Xboxos átiratot a Ghostwire: Tokyóból (miközben az megkapta a Spider’s Thread frissítést is, amivel PC-n Denuvót is kapott érthetetlenül a játék…?!), hogy ezzel alacsonyítsa magát, csakhogy övék lehessen az Activision Blizzard King?

Eléggé bizarr szituációról van szó.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu