Ezzel pedig az a baj, hogy ha valóban ez a helyzet, és a letöltés nélkül nem lehet elindítani a Respawn Entertainment játékát a jövőben, akkor a PlayStation 5-ös és Xbox Series-es lemezes kiadások teljesen használhatatlanná válnak (mondjuk söralátétnek még megteszik…).
Régebben írtunk már arról, hogy a Star Wars Jedi: Survivor PC-n hatalmas tárhelyet igényel majd, és azt már értelemszerűen javasolt lesz SSD-re (esetleg NVMe SSD-re…) telepíteni. 155 GB nem kevés, de ez a hivatalos adat, és a rendszerigényeket bármikor fel lehet keresni a Steamen (vagy akár nálunk is). Viszont mi a helyzet a konzolokkal? PlayStation 5-re és Xbox Series-re készül a játék, így itt sem lehet megoldani mondjuk 60-65 GB-tal megoldani, hacsak nem itt is tömörítetlen fájlokról van szó (az audio esetében ez sok kicsi sokra megy alapon tud növelő hatású lenni, de főleg a textúrák srófolják fel a méretet).
A Star Wars Jedi: Survivor subredditjén felbukkant, hogy a PlayStation 5 és az Xbox Series X sem ússza meg kicsi játékkal. Mindkét platformon megközelítőleg 150 GB hely kell a Respawn produktumának (és ha figyelembe vesszük, hogy 825 GB helyet kínál a PlayStation 5 SSD-je, akkor máris más fekvésű a leányzó!). Az Xbox Series S viszont belekavat a történetbe.
A kisebb kurrens-gen Xboxon ugyanis a játék mérete 44 GB. Ebből következik, hogy a 4K-s textúrák a PlayStation 5/Xbox Series X/PC trión több mint 100 GB helyet igényelhetnek! De nem is ez a baj, hanem az, hogy az új Star Wars-játék lemezes kiadása is letöltést fog igényelni. Nem tudjuk még, hogy mennyit, de már többször volt példa erre. Tavaly a Call of Duty: Modern Warfare II lemezén 72 MB (!!!) adat volt…
A Star Wars Jedi: Survivor április 28-án fog megjelenni PlayStation 5-re, Xbox Series-re és PC-re. Nem kevés hely fog kelleni neki, mindegy, hol hol játsszuk.
Forrás: VGC