Egy interjúban a Diablo IV vezető osztálytervezője, Adam Jackson elmagyarázta, hogy a játék osztálytervezése hogyan hagy teret a jövőbeli kiegészítéseknek. Joe Piepiora vezető fejlesztő pedig a végjátékról beszélt nemrég.
A Diablo-sorozatban eddig több mint egy tucat különböző karakterosztály szerepelt. Közül néhány a Diablo IV-ben vissza is tér. Eközben van néhány karakterosztály a sorozatból, amely a Diablo II óta nem bukkant fel újra, mint például a lándzsás amazon. A sorozat régi rajongóinak lehet, hogy van egy bizonyos osztályuk vagy játékstílusuk, amit nagyon kedvelnek. Elkeserítő lehet, ha valaki azt tapasztalja, hogy kedvenc osztálya nincs jelen a legújabb résznél.
Mivel a Diablo IV építési testreszabása sokkal részletesebb és nyitottabb a kísérletezésre, mint a korábbi játékokban, Adam Jacksont, a játék vezető osztálytervezőjét, arról kérdezték egy csoportos interjúban, hogy a játékosok képesek lesznek-e olyan buildeket kreálni, amelyek analógok a listáról „hiányzó” osztályok játékstílusával.
Jackson elmondta, hogy a játékosok találhatnak némi átjárási lehetőséget. Azonban fontos, hogy a játékban legyen hely arra, hogy a jövőben potenciálisan új osztályokkal bővülhessenek.
Eddig minden fővonalbeli Diablo-játék bevezetett legalább egy új osztályt a megjelenés után. A Diablo Immortal jövőbeli frissítései is új osztályok bevezetését tervezik. Joggal várható, hogy a negyedik rész is hoz majd néhány új osztályt a későbbiekben. Jackson szerint ezért volt fontos, hogy a játék jelenlegi játékosállománya ne legyen túl sok átfedésben ezekkel a potenciális újdonságokkal.
A Diablo IV Barbarian karaktere talán beleillik a „nehéz harcos” archetípusba. Ám egyértelműen különbözik a Diablo II és Diablo III Paladinjától és Crusaderétől. Ezen osztályok valamelyikének hozzáadása kiegészítené a listát anélkül, hogy a barbárral interferálna. Ugyanez vonatkozik az olyan korábbi osztályokra is, mint a Witch Doctor, a Demon Hunter és a Monk. Bár nehéz elképzelni, hogy a Blizzard minden korábbi osztályt újra bevezetne, a rajongók szoríthatnak, remélve, hogy végül a saját kedvenc készletükkel kaszálhatják le Lilith démoni hordáit.
Véget ér-e a Diablo IV?
A Blizzard most elárulta, hogy a hamarosan megjelenő akció-RPG címét, a Diablo IV-et nem lehet majd örökké játszani. Sőt, lesz egy „csúcsfőnök”, egy végső boss.
Egy nemrég adott interjúban Joe Piepiora, a játék Associate Game Directora megosztott néhány részletet a Diablo IV Nightmare dungeonjeiről. Különösen arról, hogy mi történik, miután a játékos karaktere eléri a 100. szintet. Piepiora szerint a játék nem fog a végtelenségig tartani. Ellentétben a Diablo III véget nem érő Paragon szintjeivel. Megosztja, hogy amint a játékosok elérik a 100. szintet, lesz egy „csúcsfőnök” találkozás a Nightmare dungeonokban. Ezt a játékosok rendkívül nagy kihívásnak fogják találni. Ezen a ponton a rajongóktól elvárják, hogy összegyűjtsék a legerősebb felszerelésüket és valóban elsajátítsák karakterük felépítését, hogy esélyük legyen legyőzni ezt a főnököt.
Piepiora szerint a bemutatott boss mögött az az ötlet áll, hogy a játékosok egy különösen nagy kihívást jelentő célt kapjanak, amiért dolgozhatnak, miután elérték a 100. szintet a Diablo IV-ben.
A boss nem arra lett tervezve, hogy erős felszerelést dobjon le. Hanem a fő szándék az, hogy a játékosok egyfajta teljesítményérzetet szerezzenek arról, hogy mit értek el a karakterükkel a játékban. A játékosoknak egy erős build létrehozásán és elsajátításán túl a bossharc mechanikáját is jól kell ismerniük, hogy nagyobb esélyük legyen túlélni a csatát.
A Diablo IV hardcore játékosai számára ez a „végső főnök” valószínűleg nagyon érdekes kiegészítője lesz a cím végjátékának. Persze a megjelenés utáni DLC-ken, esztétikai jutalmakon és csatajegyeken túl. A Blizzard várhatóan rengeteg tartalmat fog szállítani a címhez. Ám egy ilyen hardcore kihívás hozzáadása biztos, hogy motiválja majd a rajongókat.
Forrás: CBR, GamesRadar