Talán nem kellene a Nintendo példáját követnie a kiadónak, hiába van szó a legnépszerűbb IP-jéről.
A Call of Duty lassan húsz éves lesz, és főleg 2007 óta (ekkor jelent meg a Call of Duty 4: Modern Warfare) örvend mainstream sikernek, és azóta minden platformon évente megjelenik (a 2006-os Call of Duty 3 kihagyta a PC-t!). Ezzel kapcsolatban rajongói fejlesztéseket ritkán hallottunk, de az SM2 nevű koncepció akkora figyelmet kapott, hogy az Activision Blizzard is felfigyelt rá… és rögtön jött a fenyegetéssel, hogy tessék szépen leállítani a fejlesztést, vagy perre viszik az ügyet.
A projektet 2021-ben kezdték el a fejlesztők a 2019-es Call of Duty: Modern Warfare engine-jére építeni azzal a szándékkal, hogy a legjobb multiplayer élményt létre tudják hozni a franchise történetében. Több mint 100 testre szabható fegyver, 24 perk, egyedi karakterfejlődési rendszerek, mindez negyven ikonikus pályán. Az SM2 lényegében csak a klasszikus játékélményt akarta elhozni, és rövid időn belül népszerű lett. A kiadó leállíttatta a fejlesztést, holott az egy free-to-play koncepció lett volna, és mivel maguk a fejlesztők sem kerestek semmit sem az Activision Blizzard IP-jén, érthető, hogy a rajongók nem vették jó néven a kiadó húzását.
Ezzel az Activision Blizzard lényegében ugyanazt a mentalitást alkalmazta, amit a Nintendo is szokott. (Ők azért ennél sokkal messzebb mentek, amikor a kalózkodásra hivatkozva fenyegették meg a Lockpick egyik forkjának fejlesztőjét, holott ez az egyetlen legális mód játékaink PC-n történő emulálására!) A Nintendo 2016-ban leállíttatta a rajongói Metroid 2 remake fejlestrését… majd maga a nagy N kiadott egyet, holott nem kizárt, hogy a rajongói ötlet sokkal hitelesebb volt.
Az SM2 töröltetése azt jelenti, hogy a kiadó és a játékos között már létező szakadék még szélesebb lett. Ha ezek után az Activision Blizzard lenyúlja az SM2 ötleteit, akkor jogosan lehet felszólni a játékipar mohósága és ötlettelensége iránt.
Forrás: GameRant