Rossz úton jár az Activision Blizzard az SM2 leállíttatásával!

Talán nem kellene a Nintendo példáját követnie a kiadónak, hiába van szó a legnépszerűbb IP-jéről.

 

A Call of Duty lassan húsz éves lesz, és főleg 2007 óta (ekkor jelent meg a Call of Duty 4: Modern Warfare) örvend mainstream sikernek, és azóta minden platformon évente megjelenik (a 2006-os Call of Duty 3 kihagyta a PC-t!). Ezzel kapcsolatban rajongói fejlesztéseket ritkán hallottunk, de az SM2 nevű koncepció akkora figyelmet kapott, hogy az Activision Blizzard is felfigyelt rá… és rögtön jött a fenyegetéssel, hogy tessék szépen leállítani a fejlesztést, vagy perre viszik az ügyet.

A projektet 2021-ben kezdték el a fejlesztők a 2019-es Call of Duty: Modern Warfare engine-jére építeni azzal a szándékkal, hogy a legjobb multiplayer élményt létre tudják hozni a franchise történetében. Több mint 100 testre szabható fegyver, 24 perk, egyedi karakterfejlődési rendszerek, mindez negyven ikonikus pályán. Az SM2 lényegében csak a klasszikus játékélményt akarta elhozni, és rövid időn belül népszerű lett. A kiadó leállíttatta a fejlesztést, holott az egy free-to-play koncepció lett volna, és mivel maguk a fejlesztők sem kerestek semmit sem az Activision Blizzard IP-jén, érthető, hogy a rajongók nem vették jó néven a kiadó húzását.

Ezzel az Activision Blizzard lényegében ugyanazt a mentalitást alkalmazta, amit a Nintendo is szokott. (Ők azért ennél sokkal messzebb mentek, amikor a kalózkodásra hivatkozva fenyegették meg a Lockpick egyik forkjának fejlesztőjét, holott ez az egyetlen legális mód játékaink PC-n történő emulálására!) A Nintendo 2016-ban leállíttatta a rajongói Metroid 2 remake fejlestrését… majd maga a nagy N kiadott egyet, holott nem kizárt, hogy a rajongói ötlet sokkal hitelesebb volt.

Az SM2 töröltetése azt jelenti, hogy a kiadó és a játékos között már létező szakadék még szélesebb lett. Ha ezek után az Activision Blizzard lenyúlja az SM2 ötleteit, akkor jogosan lehet felszólni a játékipar mohósága és ötlettelensége iránt.

Forrás: GameRant

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu