A Bungie valóban multiplatform fejlesztő marad… de kimenekítő lövöldözős játékot (extraction shooter) csináltak az IP-jükből.
A Marathon is egy élő szolgáltatásos (live service) játék, és a Sony bevallottan a Bungie-ra támaszkodik az ezzel kapcsolatos elképzelésének megvalósításában. Egy sci-fi PvP kimenekülésre építő lövöldözős játék, ami több mint egy évtizede egy új IP lesz a Bungie-tól. A játék weboldala semmit sem árul el: „A Halo és a Destiny alkotóitól. Legyél futó a Bungie új sci-fi játékos-játékos-elleni extrakciós lövöldözős játékában. Versenyezz a túlélésért, a gazdagságért és a hírnévért egy fejlődő, állandó zónákból álló világban, ahol minden futás a nagysághoz vezethet. A Marathon jelenleg PlayStation 5-re, Xbox Series X|S-re és PC-re készül, teljes cross-play-jel és cross save-vel.” Tehát bárhol játszhatunk a többiekkel, és bárhol folytathatjuk, ahol abba hagytuk.
A PlayStation Blogon egy interjú is olvasható Scott Taylorral, a Bungie vezérigazgatójával és Christopher Barrettel, a Marathon rendezőjével. „A megfelelő egyensúly megtalálása a fejlesztés egyik legszórakoztatóbb része! Óriási tiszteletet érzünk az eredeti Marathon játékok iránt, és a kezdetektől fogva tisztelettel akartuk ezt tiszteletben tartani, különösen a mitológiát, a történetet és a világ témáit. Ugyanakkor a játékról alkotott elképzelésünk valami új. Ez nem az eredeti játékok közvetlen folytatása, de valami, ami biztosan ugyanabba az univerzumba tartozik, és amit a Bungie játékának érezhetünk. A játékfejlesztés egyik legjobb része volt eddig, hogy megtaláltuk azokat a lehetőségeket, amelyekkel az univerzum történetére utalhatunk, miközben valami más és új dolgot építhettünk. Célunk, hogy valami hihetetlen dolgot hozzunk létre mind azok számára, akiknek teljesen új a Marathon világa, mind pedig azok számára, akik évek óta várnak a Marathon univerzum további történeteire. Nem kell semmit sem tudnod a Marathonról ahhoz, hogy megértsd vagy játszd ezt a játékot, de ha mégis, akkor olyan utalásokkal és mély vágásokkal tesszük teljessé az élményt, amelyeket felismersz,” mondta Barrett.
Miért lesz a Marathon Bungie-játék? Barrett erre is válaszolt: „Számos eleme van annak, hogy mitől lesz egy Bungie-játék. Számomra ez a fegyverek hihetetlen érzetétől kezdve a gyönyörű és szuggesztív világépítésig, amely gazdag történetekben, merítésben és hihetetlen kalandok lehetőségeiben. A Marathon esetében az egyik terület, amelyre nagy hangsúlyt fektetünk, a játékos-alapú történetmesélés. Az eredeti Marathon-játékok a terminálokon keresztül fedték fel a történet pillanatait, mindezt szövegesen. De most már sokkal több lehetőségünk van arra, hogy a játékosokat játékon belül és kívül is belemerítsük ebbe a világba. Ezt a játék tervezésénél is továbbvisszük. A tervezési filozófiánk az, hogy a játékosok a döntéseik és a tetteik révén befolyásolják a világ történetét. Ez a megközelítés lehetővé teszi számunkra, hogy a játékélmény általános narratív irányát is alakítsuk, miközben a játékosoknak közvetlen hatalmat és cselekvőképességet biztosítunk. A Marathont kezdettől fogva játékosok egymás ellen játéknak terveztük, és nem lesz egyjátékos kampánya. Ehelyett a PvP-élményt alapul véve lehetőséget teremtünk a játékosok által irányított történetek kibontakozására, olyan történetekre, amelyek integrálódnak a játék átfogó narratívájába. Egy olyan világot építünk, amely tele van állandósult, fejlődő zónákkal, ahol a játékosok minden egyes futásukkal megteremtik saját utazásukat. Ez jelenthet egy felejthetetlen tűzharcot egy másik csapat ellen, akik ugyanazért a zsákmányért küzdenek, vagy egy utolsó másodperces menekülést, miközben minden oldalról ostromolják őket. A „legutóbbi futásod történetén” túl azonban szeretnénk megadni a játékosoknak a lehetőséget, hogy befolyásolják ezeket a tartós zónákat és a nagyobb világot. Képzeljük el például, hogy a legénység felfedez egy korábban felfedezetlen ereklyét, amely aktiválásával a térkép egy új területét nyitja meg, amelyet minden játékos felfedezhet. Lényegében egy olyan játékot hozunk létre, ahol a játékosok cselekedeteinek minden egyes kibontakozó évszakkal kihatása lehet a világra és a játékosokra.”
Mikor hallhatunk többet a játékról? Erre Taylor válaszolt: „Még rengeteg munka vár ránk a megjelenésig, sőt, még azelőtt is, hogy készen állnánk arra, hogy részletesebben beszéljünk a játékról. A csapat keményen dolgozik, és van egy nagyszerű alapunk, ahonnan elindulhatunk, de még rengeteg tennivalónk van, beleértve a csapatunk további bővítését is. Ez a játékfejlesztés egyik legnagyobb kihívása: felvenni munkatársakat, amikor még minden titokban van…”
A Marathon megjelenési dátummal még nem rendelkezik. PlayStation 5-re, Xbox Series-re és PC-re készül.
Forrás: Gematsu