Az Assassin’s Creed-akció visszatér Bagdadba, új ellenségekkel és új túlélési lehetőségekkel, miközben egy mobiljáték is gőzerővel készül…
Októberben érkezik az Assassin’s Creed Mirage. Célja, hogy visszatérjen a legsikeresebb franchise gyökereihez, a városhoz a hatalmas nyílt térkép helyett, az orgyilkos igazi definíciójához a videojátékokban: a döntéshozatalhoz és a parkourhoz.
Ma egy újabb adag Mirage-videót kaptunk, hogy kicsit jobban megismerjük a Ubisoft akciójátékát, amit maguk a készítők is kommentáltak.
Természetesen szó sincs róla, hogy az Assassin’s Creed „RPG triumvirátus”, az Origins, Odyssey és Valhalla rossz játékok lennének. Sőt, eladási szempontból nagyon is sikeresek. Ezzel együtt az egyszerűsítés, a gyökerekhez való visszatérés üdvözlendő. Ez nemcsak a választott helyszínben, Bagdadban mutatkozik meg. Hanem abban is, hogy a Ubisoft bordeaux-i székhelyű stúdiója hova helyezte a hangsúlyt az első feladatnál. Sarah Beauliu narratív igazgató és Benjamin Potts, az animációkért felelős vezető elmondták, hogy a Mirage alapötlete az volt, hogy „egy klasszikus Assassin’s Creedet hozzunk létre, de a mai technológiával”.
Azt kell mondanunk, hogy a jelenlegi technológia valóban nagyon jól áll neki. Bagdad részletei és művészi kidolgozottsága nagyon erős next-genben. Ezt a változatot láthattuk a Ubisoft Forward sajtóelőzetesén. Méretét tekintve a korábbi játékok Párizsával vagy Konstantinápollyal lenne egy szinten. Azonban nagyobb „sűrűséget” ígérnek nekünk. Ezt részben egy nagyon agilis parkour-rendszer támasztja alá, csiszolt animációkkal. De a puszta szám is impozáns, hogy mennyi lehetőséget kapunk a javasolt feladatok elvégzésére. Megmutattak például egy mellékküldetést. Egy szerződést, amelyben a játékosnak mindig improvizálnia kellett, hogy győztesen kerüljön ki.
A Mirage alapötlete egy klasszikus Assassin’s Creed létrehozása, de a mai technológiával.
Van egy új típusú ellenségünk, egy íjász, aki megakadályozza, hogy a sasunk rálátást biztosítson a környezetünkben zajló eseményekre. Aztán ott vannak a klasszikus eszközök, mint például a fizetős csoport, hogy mozogjon, és lehetővé tegye számunkra, hogy elrejtőzzünk bennük. No meg az alvó dárdák vagy a füstbombák. Nem is beszélve Bashim ultraösztönéről, amivel több ellenséget is le tud győzni egyszerre.
Assassin’s Creed: Codename Jade
A Codename: Jade egy free-to-play mobiljáték lesz. Ám ez nem jelenti azt, hogy a francia cég, ezúttal a Level Infinite-tel (Tencent Games) szövetségben, nem garantálja, hogy egy hatalmas nyitott világot kapunk. Nagyvárosokat fedezhetünk fel mélységében, parkourt végezhetünk, több célpontot ölhetünk meg különböző módokon és izgalmas csatákban vehetünk részt.
Az Assassin’s Creed: Codename Jade a Kr. e. 3. században, az ókori Kína egyik első egységes birodalmának idején játszódó történetben Xia útjára vezet minket, amikor a Kelet és Nyugat közötti kereskedelem és kulturális pompa kezd kibontakozni.
Eközben új kihívások és fenyegetések leselkednek ránk az árnyékban. „Fedezd fel a Kelet tekintélyes dinasztiáit, védd meg a Nagy Falat és fedezd fel a terrakotta harcosok titkait. Tapasztald meg Xianyang, a császári központ lélegzetelállító tájait, és vegyülj el a keleti kereskedőkkel” – hirdetik.
Ha a trailerben látottak és a történetben olvasottak meggyőztek, akkor örömmel hallhatod, hogy még idén nyáron zárt bétát terveznek az Assassin’s Creed: Codename Jade-hez. Jelentkezni közvetlenül a játék weboldalán tudsz. Emlékeztetőül: az Assassin’s Creed: Mirage PC-re, PS5-re és Xbox X Series X|S-re érkezik, a franchise további címei pedig jelenleg is készülnek.
Forrás: YouTube