Persona 6: a franchise melyik korábbi játéka jelentheti a legnagyobb inspirációt a fejlesztőknek?

A Persona 5 esztétikája nagy hatással volt a Persona 3 Reload vizuális megjelenítésére. A Persona 6 kezelése is ugyanezt a képletet követheti.

 

 

Úgy tűnik, hogy a Persona 5 Tactica és a Persona 3 Reload közelmúltbeli bejelentései sok mindent meghatároztak az Atlus jövőre vonatkozó megközelítéséből. Először is, a Persona 5 spin-off játékok trendje folyamatosan jelen lévőnek tűnik. Másodszor, a sorozat egyik kultikus klasszikusának, a Persona 3-nak a remake-je közvetlen esztétikai ihletet merít a Persona 5-ből, annak vizuális stílusát beleszőve a játék menüjébe és a harci HUD-ba. Úgy tűnik, hogy a cég mindkét projektje bebetonozza az ötödik fővonalbeli belépőt, mint a franchise jelenlegi színvonalát, ami visszahathat a Persona 6 kezelésére.

A Persona 5 helyezése a sorozat sorában figyelemre méltó, hiszen sikere hozzájárult ahhoz, hogy a közönség világszerte hatalmas figyelmet fordítson az IP-re.

Az elismerés nem okozott nagy meglepetést, amit a cím lebilincselő SMT játékmenete, gazdag karakterfejlődése és talán leginkább a vizuális esztétikája erősített meg. A játék inspirációit a Persona 3 Reload felfedése, valamint a Metaphor ReFantazio trailere tette egyértelművé. Ez utóbbi az Atlus nagyjainak összefogása. Többek között Katsura Hashino rendezőnek, Shigenori Soejima karaktertervezőnek és Shoji Meguro zeneszerzőnek. Ők mindhárman a Persona 3-tól 5-ig kölcsönözték tehetségüket a Persona fejlesztéséhez.

 

Az ötödik rész mintául szolgálhat a Persona 6-nak narratív és esztétikai szempontból?

 

Elmondható, hogy a Persona 3 Reload eddig látható vizuális dizájnja a Persona 5 esztétikájának lehetséges folytatása felé mutat. Ez pedig hatással lehet a Persona 6 saját megjelenésére is. Tekintettel a Persona 5 körüli elismerésre, valamint a karakterek és a történet kezelésére, ez a művészeti stíluson túl további inspirációkat is jelenthet. Sokan remélik, hogy a Persona 6 a Persona 2: Eternal Punishment megközelítéséhez hasonlóan más utat fog járni a felnőtt szereplőgárdával. Ám a Persona 5 átütő sikere miatt a sorozat továbbra is a középiskolai formulához igazodhat.

Ráadásul a Persona 5 személyre szabott paloták ábrázolása utat nyithat a Persona 6 harci kulisszái előtt, ahol a dungeon-dizájn hasonlóan a játék antagonistáira koncentrálhat.

Ez a Persona történeteinek ciklikus jellegéhez való visszatéréshez vezethet. Ez az emberiség küzdelmeinek/vágyainak egy másik megnyilvánulásával foglalkozhat, mint az utolsó főnökkel való találkozással. Az ilyen megközelítés a sorozat múltjában bizonyára bevált. Ám mégis felmerülhet a kérdés, hogy a Persona 6 hogyan próbál majd különbözni elődeitől, ha más utat választ.

A Persona 5 sikere minden bizonnyal jót tett a sorozatnak. Segíti az IP népszerűségének megszilárdítását az új és a régi rajongók körében egyaránt. Ezzel együtt, ha a hatodik rész úgy dönt, hogy szorosan követi elődje esztétikáját, akkor fennáll a veszélye annak, hogy saját egyediségét áldozza fel. Persze van rá esély, hogy a játék jelentősen eltérhet a Persona 5-től. Ugyanakkor még nem tudni, hogy a cím hogyan választja majd a történet, a mechanika és a vizuális stílus bemutatását. Ahogy a Persona 6 fejlesztése az évek múlásával folytatódik, remélhetőleg a rajongók hamarosan bepillantást nyerhetnek a projektbe.

Forrás: TheGamer

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu