Nem biztos, hogy Resident Evil 9 lesz a neve, de szinte biztos, hogy a Capcom idővel létrehozza a franchise következő új részét.
A Resident Evil szekere alaposan beindult a 2017-es Resident Evil 7: Biohazard megjelenése óta. Azóta megjelent a nyolcadik fő felvonás is (Resident Evil: Village néven), a második, harmadik, illetve negyedik epizódból kijött a remake, és az RE Engine akkora technológiai siker lett, hogy a Capcom a Devil May Cry V-ben és a Street Fighter 6-ban is alkalmazta, és a Dragon’s Dogma 2 is erre épül. De az engine-ben van még lehetőség javulásra, vagy legalábbis más túlélő horror játékból át lehetne venni egy-két elképzelést.
A Dead Space Remake az év elején jelent meg, és ebben az angolul Intensity Director, magyarul talán „intenzitási rendezői” funkció sikeres lett. A mesterséges intelligencia egyik formájaként több karakter felett átveszi az irányítást, de befolyással van a környezeti hatásokra (pl. a ködre), és arra is kihat, hogy milyen tárgyakat találhatunk, és a célja az, hogy ne tegye a játékost túl erőssé, és így folyton feszülten, óvatosan játszik, miközben esélye marad a túlélésre is. A Left 4 Deadben is hasonlóan egy mesterséges intelligencia kezelte a bossokat és bizonyos eseményeket. Mivel a Dead Space-re nagy hatással volt a Resident Evil, miért ne lehetne ez egy kétirányú utca?
A Resident Evil 9 a pletykák szerint Apocalypse kódnéven készül. Egy szellemvárosban játszódhat az Egyesült Államok nyugati részén, és nagy eséllyel újrajátszható lesz a New Game+ megközelítéssel (ahogy több, nemrég megjelent RE-részben is, így lehet új kosztümöket szerezni a karaktereknek). Az Intensity Director alkalmazásával minden végigjátszás egyedi lenne az eltérő tempó és a velünk összefutó ellenfelek eltérő sorrendje miatt, miközben megnehezítené a dolgunkat (ám nem túlságosan). A nehézségi szintre is kihathatna, és így a legnehezebb szinten (a Resident Evil 4 Remake esetében ez lenne a Professional) a játék képletesen belénk is rúghatna.
Talán a Capcom megfontolja.
Forrás: GameRant