Ritkaság, hogy a SEGA DRM-mentesíti a játékait, de legalább a Yakuza-pakkal megtette (igaz, ez a régebbi, 0-6 sorozatot tartalmazza).
A GOG-on találhatjuk a Yakuza Complete Series csomagot, ami a 0, Kiwami, Kiwami 2 (új engine-es remake), 3 Remastered, 4 Remastered, 5 Remastered, 6: The Song of Life hetest tartalmazza. Nincs bennük Denuvo, így tükörsimán fut egy nem olyan régi gépen. Igen ám, de a stáblistában a SEGA érthetetlen változtatásokat hajtott végre, mert nem pusztán egy-két névvel kurtította meg a japán cég azt!
A Redditen bukkant fel, hogy a játékokat fejlesztő Ryu Ga Gotoku Studio több tagja hiányzik: pl. az azóta a kínai techóriáshoz, a NetEase-hez igazolt franchise-vezető Nagoshi Toshihiro, vagy Sato Daisuke, a Yakuza 0-t rendező Hosokawa Kazuki, a művészeti felügyelő Nagai Saizo, a játéktervek felügyelője, Yoshida Koji is hiányzik, de az RGGS több osztályáról is vannak hiányzó nevek. Ezen túl a kisegítő, portolásban közreműködő stúdiók sincsenek ott! Sehol nem látni a Lab42-t, akik a Yakuza 0-t és a Yakuza Kiwamit hozták PC-re, és a QLOC sincs a listán, holott ők a Yakuza Kiwami 2-től a 6-ig portolták a sorozatot.
Kissé unfair azokkal szemben, akik régebben a SEGA alatt dolgoztak, és azóta távoztak máshová, hiszen nélkülük a játékok nem születtek volna meg, és idén ez már nem az első eset, ugyanis korábban egy másik japán cég, a Nintendo lépett egy ilyet az amúgy nem is olyan rossz Metroid Prime Nintendo Switch remasterével. Ott ugyanis a Retro Studios eredeti fejlesztőit kihagyták, ugyanis csak annyit írtak a stáblistában, hogy „az eredeti Metroid Prime GameCube-os és Wii-s fejlesztői stáb munkáján alapul”.
A Nightdive Studiostól lenne mit tanulni, ugyanis miközben a saját fejlesztű KEX engine-jükre ültetik át a játékaikat (pl. a Shadow Man is így lett modernizálva), mindig igyekeznek az eredeti fejlesztőket megnevezni és feltüntetni. De úgy tűnik, hogy a japán cégeknek a múltbeli dolgozóik nem számítanak…
Forrás: PCGamer