A Studio Wildcard beismerte, hogy az Unreal Engine 5-tel valamelyest meggyűjt a bajuk, ezért több időre van szükségük a fejlesztéshez.
Az Ark: Survival Ascended az Ark: Survival Evolved remasterelt változata lesz az Epic Games új engine-jén. Először úgy lett bejelentve, hogy egy ötven dolláros bundle része lenne a játék, és így elő lehet rendelni az Ark II-t is. Ezt a lépést a közönség nem fogadta pozitívan, így a fejlesztők kissé máshogy álltak hozzá: lebontották az Ark II-t a csomagból, de az Ark: Survival Ascended több DLC-jét is ingyen megkapják azok megjelenésekor a vásárlók, ám nekik ötven helyett hatvan dollárt (euróból számítva is közel 24 ezer forintot) kell fizetniük. Ez a lépés sem tűnt teljesen fairnek, de hagyjuk ennyiben, mert vannak még fordulatok.
A Studio Wildcard a legújabb hírlevelében közölte, hogy az augusztus végére tervezett megjelenés helyett csak októberben számítsuk az Ark: Survival Ascendedre: „Az Unreal Engine 5.2-vel való munka kihívást jelentett, de ugyanakkor hihetetlenül izgalmas is számunkra. Minden nap új módszereket fedezünk fel, hogy a technológiát a következő szintre emeljük; a konzolokon és PC-n teljesen átívelő, cross-platform-móddolható játék-ökoszisztémájának támogatásához szükséges munkával együtt egyértelmű, hogy még egy kis időre lesz szükségünk.”
A játékban alapból ott lesz a The Island kiegészítő, ám a Scorched Earth később jön (a tervek szerint decemberben, így az csak a megjelenés utáni frissítések között lesz a többi DLC-vel. A Ragnarok és az Aberration 2024 első negyedévében érkezik, a többi pálya pedig azok után. Az árazás is módosult: a megjelenéskor az Ark: Survival Ascended 40 dollár lesz, aztán a korai hozzáféréses időszakban (kb. 2024 végéig) 45-öt kér érte a Studio Wildcard. A halasztással az Ark: Survival Evolved szerverei is tovább maradnak fenn, ugyanis augusztus 31-e helyett szeptember 30-án jön a zárás.
Az Ark II, ami szintén 2024 vége felé jön, Vin Diesellel fog támadni…
Forrás: PCGamer