Az előző konzolgeneráció egy adott szemszögből messze a jelenlegi előtt jár.
A PlayStation 4-ről mindenféleképpen el lehet mondani, hogy egyedivé lehetett tenni a felhasználói élményét (UX-et – a user experience, a kifejezés angol megfelelőjének rövidítése). A 2013-as konzolon és annak félgenerációs frissítésén, a PlayStation 4 Pro-n egyaránt lehetőség volt arra, hogy egyedi témával vértezzük fel, és így a menüben mozgás is egyedi hangeffekteket kaphatott, a háttér akár animált is lehetett, és gyakran kifejezetten letisztult, tetszetős eredményt kaphattunk, gyakran kellemes háttérzenével.
A PlayStation 5 máshogy erősített (Discordon keresztül történő hangos beszélgetések, a csapatos rendszer segítségével pedig a Sony rendszerén is mehet az ilyen módon történő kommunikáció; 1440p-s VRR, azaz változó képfrissítési gyakoriság támogatása; mappás rendszer a játékaink elrendezésére), de a PlayStation 4-en látott egyszerű megoldás nem jutott el a 2020-as konzolba. Pedig egyszerű volt, amikor egy nagyobb játékhoz (akár külsős, third-party címekhez) ingyen kaptunk egyet, vagy akár egyes filmekhez, sorozatokhoz is kaptunk egyet a PlayStation Store jóvoltából.
Már a PlayStation 3-on is voltak témák, és a PlayStation Vitán is lehetőségünk volt háttérképet alkalmazni, úgyhogy az UX terén a PlayStation 5 jelentős lemaradást hozott össze. Oké, lehet hallani zenét, ha például a Diablo IV-re állunk a konzol menüjében, de az élmény nem vethető össze az előző két generáció által felmutatottakkal. A közösségi médiában könnyen lehet találni felhasználókat, akik szeretnék, ha a PlayStation 5-ön is lennének témák, amiket a Sony úgy hozhatna össze, ha a kezelőfelületet (UI = user interface) módosítja.
Ha a Microsoft szinte rendszeresen átalakítja a konzoljain az UI-t, a Sony is esetleg megejthetne egy olyan módosítást, ami nem lenne számottevő mértékű, de mégis megágyazhatna a témák visszatérésének, mert nem mindenki akarja a PlayStation 5 elindításakor az Explore fület bámulni, ahol a trófeáink mellett gyakran reklámozzák a jelenleg „fad” (divat) játékot, ami általában a legújabb, népszerű AAA cím…
Forrás: GameRant