A Texas Chainsaw Massacre többjátékos játék fejlesztői azt állítják, hogy el akarják kerülni ugyanazt a sorsot, ami a Friday 13-t érte.
A készülő The Texas Chainsaw Massacre mögött álló fejlesztők kijelentették, hogy nem szeretnék, ha a játék ugyanarra az útra lépne, mint a Friday the 13th: The Game. A Péntek 13-hoz hasonlóan a Texas Chainsaw Massacre is egy aszimmetrikus horrorjáték, amely az 1974-es sikeres film alapján készül. A játék egyfajta pszeudo-előzményként működik, miközben ikonikus helyszíneket mutat be. A fejlesztő ugyanaz, aki a 2017-es Friday the 13th játékon is dolgozott, a Gun Interactive. Sok tekintetben ugyanazokkal a munkatársakkal és fejlesztőkkel. Tekintettel a Friday the 13th végét lezáró körülményekre, a Gun Interactive gondoskodott arról, hogy ez a TCM esetében ne történjen meg.
Akkoriban, amikor a Friday the 13th egy évvel a megjelenés utáni támogatással a csúcsra ért, a horror franchise végül egy csúnya és hosszadalmas jogi csatározásba keveredett, ami kihatott magára a játék fejlesztésére is.
Az Illfonicnak és a Gun Interactive-nak azt mondták, hogy nem fejleszthetnek több tartalmat a játékhoz. Ez azt is eredményezte, hogy a többjátékos szervereket 2020-ban leállították. A Gun ezután bejelentette, hogy a Friday the 13th: The Game 2023 végén a Gun licencének lejárta miatt kikerül a digitális boltokból. Az online játék pedig egy évvel később szűnt meg. A stúdió kreatív igazgatója részletesen beszélt arról, hogy a The Texas Chainsaw Massacre hogyan fogja elkerülni ugyanazt a sorsot, amit Jason Vorhees és franchise-a.
A PCGamesN-nek adott interjújában Ronnie Hobbs kreatív igazgató azt állítja, hogy a Friday the 13th körüli jogi helyzet hihetetlenül bonyolult volt. Ugyanis a franchise-nak több jogtulajdonosa is volt. A TCM esetében viszont csak egy kizárólagos tulajdonosa van az IP-nek, Kim Henkel. A fejlesztők szorosan együttműködtek vele nemcsak kreatív, hanem jogi szempontból is.
Hobbs elmondta, hogy rendkívül alaposan ügyeltek arra, hogy a játék megjelenése zökkenőmentes legyen, és ne okozzon jogi problémákat.
Hobbs kitért arra is, hogy Kim Henkel hogyan vett részt a játék megalkotásában a Gun Interactive-val. Valamint arra, hogy milyen mozgásteret biztosítottak a csapatnak az IP játékra való adaptálásakor. A The Texas Chainsaw Massacre előzménye lehetővé teszi, hogy több eredeti, nem közvetlenül a franchise-ból átemelt tartalom kerüljön a játékba. Hobbs arra is utal, hogy a dolgok előrehaladtával lehetséges bővítések is készülhetnek.
Forrás: PCGamesN