A Larian Studios játéka nemsokára PlayStation 5-re is meg fog jelenni, de az Xbox Series változatra még várnunk kell… de kompromisszum született!
A Larian Studios eddig is őszintén kimondta, hogy a Baldur’s Gate III-at multiplatform játékként tervezték, de az Xbox Series esetében technikai hibák hátráltatják a belga stúdiót. Azt is elmondta a csapat, hogy az Xbox Series S-en az osztott képernyős, kooperatív játékmenet nem megy megfelelően, és a Microsoft elvárja a játékmenettel kapcsolatos funkciókban a paritást, azaz az egyenlőséget az Xbox Series X és az Xbox Series S között.
Ezt a gondolatmenetet mintha elkezdené a Microsoft elhagyni. Grafikailag már látni, hogy egyes funkciók (például a sugárkövetés, azaz a ray tracing) az Xbox Series S-en nincsenek ott, míg az Xbox Series X-en igen. Most viszont már a játékmenetben is akadhatnak eltérések. Lássuk csak, mit is írt Swen Vincke, a Larian vezérigazgatója a Twitteren, mert ami a Baldur’s Gate III-mal történik, felvázolja a két Xbox Series jövőjét is:
„Szuper boldog vagyok, hogy megerősíthetem, hogy miután tegnap találkoztunk [a Microsoft játékokért felelős főnökével, Phil Spencerrel], találtunk egy megoldást, amely lehetővé teszi, hogy még idén eljuttassuk a Baldur’s Gate III-at az Xbox játékosoknak, amin már jó ideje dolgozunk. Minden fejlesztés meglesz, osztott képernyős kooperatív játékmenettel az Xbox Series X-en. Az Xbox Series S nem fog osztott képernyős co-oppal rendelkezni, de a Steam és az Xbox Series közötti cross-save-et [az elmentés platformok közötti mozgathatóságát] tartalmazni fogja,” írta Wincke.
Mégis a fejlesztőknek volt igaza? Az Xbox Series S tehát visszafogja a fejlesztést, és a Baldur’s Gate III esete is mutatja, hogy egyes dolgok esetében túl sok áldozatvállalást kellene hozni, hogy azon a konzolon is megfelelően működjön egy játék. A Microsoft örülhet, hogy még idén megkapja a Larian sikeres játékát, ami amúgy szeptember 6-án bukkan majd fel PlayStation 5-re is.
Forrás: Gematsu