Az internet sajnos nem felejt, úgyhogy amit a stúdió közel hét és fél éve mondott, még árthat a kiadónak (illetve a Sötétség világa IP tulajdonosának), a Paradoxnak…
A Paradox Interactive megerősítette, hogy kik fejlesztik a játékot, miután az eredeti stúdióva, a Hardsuit Labsszel befürdött a kiadó. A stúdióváltásnak egy másik következménye is lett: az eddig tervezett PlayStation 4 és Xbox One verziókról le kell mondanunk, de erre már akkor is gondolhattunk, amikor a Paradox elvette a projektet az előző stúdiótól. A játékot most a The Chinese Room fejleszti, és a teljeskörű játékmenetes bemutatára még januárig várnunk kell. Először essünk túl a kötelező körökön, aztán visszatérünk a stúdióra…
A The Chinese Room stúdióigazgatója, Ed Daly a sajtóközleményben ezt írta: „A Vampire: The Masquerade különleges helyet foglal el a szívünkben. A történetvilág sötét, bonyolult, a modern társadalomra épülő narratívákkal teli környezete tökéletesen illik stúdiónk katalógusába. A Bloodlines 2 az eddigi legambiciózusabb projektünk. A franchise rajongói már nagyon várták ezt a játékot, és mi készen állunk a kihívásra. Több mint 15 évnyi díjnyertes tapasztalatot hozunk a projektbe, és olyan játékot készítünk, amely tiszteleg elődje öröksége előtt, miközben játékmenetét a modern korba helyezi.”
Sean Greaney, a Paradox Interactive Sötétség világáért (World of Darkness) felelős alelnöke hozzátette: „Azonnal lenyűgözött minket, amikor megláttuk a The Chinese Room ajánlatát a Bloodlines 2-re. Igazi szenvedélyük van a forrásanyag iránt, így ideális partnerek a Vampire: The Masquerade környezetében a történet kidolgozásához, amely a játékosok számára is rezonál. Elkötelezettek vagyunk a Bloodlines 2 sikere mellett. Egy olyan stúdió bevonása, amely osztja az elképzeléseinket, döntő fontosságú volt ahhoz, hogy segítsünk elérni ezeket a célokat. A franchise rajongói megnyugodhatnak, tudván, hogy a Bloodlines 2 jó kezekben van, és januárban többet is megosztunk majd veletek.”
A stúdióról magáról is van egy rövid közlemény: „A Sumo Digitalhoz tartozó The Chinese Room fejleszti a várva várt Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2-t. A stúdió magával hozta a díjnyertes történetmesélésüket, és egy kiváló minőségű akció-RPG-t hoz létre az AAA játékok fejlesztésében tapasztalattal rendelkező, tehetséges fejlesztők által. A rajongók, akik már alig várják, hogy belemerüljenek a játékba, 2024 januárjában várhatják a játékmenet leleplezését és 2024 őszén a megjelenést. A The Chinese Room arról ismert, hogy úttörő első személyű címeket készít, amelyek érzelmekben gazdag narratíváikért többek között BAFTA- és TIGA-díjakat nyertek. A stúdió világszínvonalú háttere alkalmassá teszi őket arra, hogy egy modern Seattle-ben játszódó vámpírtörténetet meséljenek el egy World of Darkness akció-RPG-re újragondolva.
A Bloodlines 2 a játékosokat Seattle sötét bugyraiba kalauzolja, ahol a vámpírok a túlélésért és a felsőbbrendűségért küzdenek. Idős vámpírként a játékosok lenyűgöző karakterekkel találkoznak, bonyolult politikai kapcsolatokat manővereznek, zsákmány után leselkednek a város utcáin, és intenzív harcban vesznek részt, miközben egyensúlyban tartják a vérszükségletet. A játék során a játékosoknak mindig figyelniük kell a környezetükre, különben azt kockáztatják, hogy megszegik a Masquerade-et, a titoktartás abszolút törvényét, amely a vámpírtársadalmat rejtve tartja az emberiség elől.”
Na, akkor mi is a probléma a The Chinese Roommal? 2016 tavaszán azt írta a Twitteren a stúdió a GameSpot cikkére reagálva („A Cyberpunk 2077 minden téren ambíciózusabb a The Witchernél”), hogy „de ugyanannyira szexista, ha a mellékelt képből indulunk ki”. Finoman szólva ez a stúdió legemlékezetesebb húzása. Erre a legtöbb interakciót kapó válasz emlékezteti az olvasót, hogy korábban miken dolgozott a The Chinese Room: „Megbántam, hogy fizettem az Amnesia: A Machine for Pigsért, a Dear Estherért, és az Everybody’s Gone to the Rapture-ért. Kár, hogy nem igényelhetek pénzvisszatérítést!” Egy másik válasz: „A fenébe ezzel a neopuritán, a szexet elítélő hangnemmel!”, de ez is elgondolkodtató reakció: „Ha valami szexi, az nem egyenlő azzal, hogy szexista. A The Witcher 3 szó szerint azzal kezd, hogy Geralt meztelenül ül egy fürdőkádban. Ez kétirányú!”
A stúdiónak lényegében egyetlen épkézláb játéka sem volt. Biztos, hogy jó döntés rájuk bízni egy, a mai napig is kedvelt és népszerű játék folytatásának fejlesztését? A Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 2024 őszén jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Series-re, illetve PC-re (Steam, GOG, Epic Games Store).
Forrás: Gematsu