A Bethesda Game Studios (BGS) új játéka viszont ettől függetlenül sem úszta meg a Ubisoft-kórt: a megjelenés előtti látványhoz képest Todd Howard játéka csúnyább lett!
A PlayTracker azt írta a Twitteren, hogy a felhasználói mintáik alapján ha csak a Starfield Premium Edition vásárlóit veszi figyelembe, akkor Steamen és Xboxon egyaránt messze 1 milliónál több játékost tapasztalt. A mintavételi adatok lassan csordogálnak, egy kisebb késéssel, és szerinte a mai nap során (a megjelenéskor) ők is a képletes tűzijátékot fogják nézni. Azaz több mint 2 millió játékosa már lehet a BGS játékának, és ez is egy alacsony becsült adatnak tekinthető.
A sajtót és az influenszereket leszámítva a 100 dolláros (euróból számítva 40 ezer forintos) Premium Edition megvásárlásával tudott öt-hat napos korai hozzáférést szerezni ez a játékostábor, ugyanis a Starfield a mai naptól lesz csak ott az Xbox Game Passon, amelynek frissítéséről a nap folyamán még be fogunk számolni. Ahogy a PlayTracker is írta, a mai naptól kezdve fog meglendülni a játékosbázis, ugyanis nem mindenki akart plusz pénzt szánni arra, hogy korai hozzáférést kapjon (ez is sajnos egy elítélendő trend a játékiparban).
Cycu1 összehasonlította a 2023-as, megjelent játékot a 2022-es bemutatóval, és felfedezős szegmens alaposan eltérő: a demóban a terep textúrái sokkal jobbanvisszatükrözik a fényt, és a kutatólabor mögött valamivel jobbnak hatottak a hegyek. A kinézetbeli eltérések a világítás miatt rézékelhetőek, és Cycu1 nem volt képes a megvilágítási feltételeket imitálni a végleges Starfieldben. Kevésbé tűnt valószerűnek a demó, viszont mégis olyan hatásunk van, hogy le lett butítva a játék grafikája. A karakterek kinézete mindenesetre szebbnek hat a 2022-es változatban, míg a bolti verzió néhol kissé idióta arcokat produkál…
A Starfield a mai nap során válik mindenkinek elérhetővé Xbox Series-en, illetve PC-n. Az Xbox Game Pass-előfizetők szintén mától érhetik el a BGS legújabb játékát, miközben Howardék lassan hozzá is láthatnak a The Elder Scrolls VI-nak.