TESZT – Aki mindenféleképpen szeretné felidegesíteni magát a mesterséges intelligencián, illetve az autók kezelhetőségén, akkor nekik mindenféleképpen ajánlott a The Crew új része, amit mindenki kipróbálhat öt órán keresztül, igaz, nem találhatjuk meg a Steamen a játékot, mert a Ubisoft ennyire pénzéhes és mohó; ez a The Crew Motorfest minőségén is érzékelteti magát.
Hawaii úttalan utain lehet kocsikázni a The Crew 3-ban, ami csak nevében nem hordozza a hármas számot.
Amerikából Hawaii-ra
A The Crew előző részeiben az Egyesült Államokat ábrázolta a Ubisoft, de ezúttal kisebbé tette a világot abban az értelemben, hogy ezt Hawaii területére korlátozta. Ilyesmit láthattunk már a Test Drive Unlimitedben (O’ahu szigete; az jobbnak és hitelesebbnek hatott a ma már lazán 17 éves játékban…). A kisebb terület élénkebbé és részletesebbé teszi a rendelkezésünkre álló helyszínt. Ha ehhez kellően változatos eseményeket és autókat adnak, az egy jó lépés a siker felé. Ha emellé az irányítás és a kidolgozatlanság párosul, az a jó lépés rögtön kap mellé egy ballépést is, aki pedig játssza a The Crew 3-at, rögtön egy hosszúlépéshez nyúl (pláne, ha egy este rögtön két áramszünetet is kap). A Forza Horizon juthat az eszünkbe az elképzelés láttán, de a Playground Games játékai nem ennyire durva állapotban jelentek meg. Az események változatosak. A versenyek több kategóriába (Playlist) vannak leosztva, és ezek témáin alapulva választhatunk az előre meghatározott autókból, hogy azokat a kitűzött utakon vezessük. Szerencsénkre nem csak a tipikus autókínálatot találhatjuk meg, de azért vannak megszokott külföldi járgányok is, így például a Made in Japan playlistben az ázsiai szigetország ismert kocsijai (Nissan Skyline GT-R, Honda NSX…) bukkannak fel.
A nyugodtabb versenyekhez javasolt a Hawaii Scenic Tours, mert már a neve is mutatja, hogy egyfajta utazást biztosít, és egy naplementében vezethetünk egy Volkswagen Campert. Ha esetleg HDR-képes a kijelző, itt bemutatkozik, hogy grafikailag nem annyira rossz a Ubisoft játéka. Fel kell készülni a versenyenként változó járműre, így nincs arra mód, hogy egy feltuningolt kocsinkkal ledaráljuk a játék jelentősebb részét. Eddig nem nagyon volt szó arról, hogy hány autó is van a The Crew Motorfestben: az 1999 végén PS1-re megjelent Gran Turismo 2 szintjéhez képest hasonlót kapunk, ugyanis több mint 600 áll rendelkezésünkre, igaz, repülőgépek, hajók, motorok is vannak, s mivel a versenyek többször egészen hosszúak, kimutatkozik, hogy mekkora a bejárható terület. Egy szakaszfutam (A-ból B-be) nem holmi két perc, hanem lazán megvan minimum öt. Aztán ha teljesítettünk három playlistet, megnyílik a Main Stage. Itt három módon történik a fejlődés; de ez sok ismétléssel jár, mert már lefutott versenyekre térünk vissza, ha nem rejtett dolgokat vagy fotózást keresünk/végzünk. Cserébe a kocsinkat alaposan felizmosíthatjuk.
Crewl MI
A mesterséges intelligenciát könyörtelennek is lehetne mondani, ami angolul cruel. A szójáték emiatt sajnos találó. Hiába jó a kezelőfelület (sőt, még gyors is), hiába rövidek a töltési idők, a The Crew Motorfest sajnos felettébb nem tökéletes. Például a kezelhetőségnél felettébb árkádosnak hat az, ahogy automatikusan korrigálni hajlamos alattunk a járgány, ami miatt nekünk kell belenyúlni, így a kanyarok kijáratát gyakran elrontjuk, és hiába vesszük le a rendelkezésünkre álló segítségeket, ugyanúgy ott van a fizikában ez a hülyeség. Ha már fizika, mégis miért nincs semmi különbség a talajok között? Ugyanolyannak hat a kezelés aszfalton és homokon. Ha árkád akar lenni a játék, akkor ez érthető lenne, de eközben a forgatónyomatékot is be lehet állítani… ez így nem járja. A kocsinkat nem lehet rongyosra törni, mert csak a külseje rongálódik egy kicsit, sárba hiába megyünk, mert pár folton kívül semmilyen hatása nincs (a 2000-ben megjelent Colin McRae Rally 2.0 is tudott ilyet…). Jó, a Gran Turismo sem nagyon erős ezen a téren, de náluk ez már a kezdetek óta egy tradicionális hiánynak mondható.
De mi is a helyzet a mesterséges intelligenciával? Túlzottan érzékelhető, hogy ha mi jól vezetünk, ők igazságtalanul gyorsak, ha pedig lemaradunk, ők is leállnak kávézni valahol. Aztán gyakran bekövetkezik az, hogy a játék pikk-pakk bezáródik, kiakad, és ez a bugosság a folyamatos internetkapcsolat igénylése miatt is van. Ja, és a szerverek miatt szinte biztos, hogy Xbox Series konzolokon hiába próbáljuk a Quick Resume-ot használni: tuti, hogy így játszhatatlan az élmény. A Forza Horizonban lehetőségünk van offline játszani, itt nem. Miért nem? Ha valaki nem akar mással versenyezni (ugyanis össze fogunk futni más versenyzőkkel az utakon), akkor talán meg kéne adni erre a lehetőséget, nem pedig ezt a „semmi sem lesz a tiéd, ha kifizetted, mi lekapcsoljuk a szervert, te pedig mehetsz a fenébe” modellt kéne erőltetni. A 2015-ös Need For Speed is majd el fog tűnni a balfenéken, mert ott sem lehet internetkapcsolat nélkül játszani. Ha ennyire tart a kalózkodástól a Ubisoft, akkor talán erőltesse meg magát, és csináljon egy jó játékot. A Baldur’s Gate III-on sincs DRM.
Crude Motorfest
A The Crew Motorfest kap egy hatfelest, aztán mehet is a süllyesztőbe, mert ez a játék egyszerűen nem kapta meg a kellő törődést a jó alapok elhelyezése után. Emiatt pedig maximum annyi javasolt, hogy a hétvégén próbálja ki mindenki, akit érdekel (mert minden platformon ott van ez a demó, már ez is mutatja, hogy mennyire nem bízik a Ubisoft a játékában). Gagyi irányítás, lebont a szerverekről. A játékmeneten bukik az egész.
-V-
Pro:
+ Változatosság a járművekben és a playlistekben
+ Maga a világ egész tetszetősen néz ki
+ Nem rossz kezelőfelület és rövid töltési idők
Kontra:
– Tré fizika
– Tré mesterséges intelligencia
– Tré kötelező internetkapcsolat
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Ivory Tower
Stílus: bootleg test drive unlimited és forza horizon
Megjelenés: 2023. szeptember 14.
The Crew Motorfest
Játékmenet - 4.6
Grafika - 8.4
Fizika - 4.7
Zene/hangok - 7.3
Hangulat - 8
6.6
KORREKT
Kisebb területen nagyobb problémák.