Az FTC vs. Microsoft ügyben felbukkant dokumentumhalomban a Google Stadia holtteste is a felszínre tört…
A 9to5Google számolt be arról, amit a Google egyik alkalmazottja, Dov Zimring írt, és a dokumentum nem nagyon volt cenzúrázva (ezt nem tudjuk linkelni, mert a link 404-es hibát dob, tehát törölhették azóta…), így nincs sok dolog kitakarva a nyilvánosság elől. A közlemény elég szépen kifejezi, hogy miképp jutott el a Google oda, hogy eltegye láb alól a streamelő szolgáltatást, ami azóta meg is halt.
„A [Google] Stadia sikeréhez mind a fogyasztóknak, mind a kiadóknak megfelelő értéket kellett találniuk a platformban. A Stadia felhasználói élménykutatást végzett arról, hogy a játékosok miért választják az egyik platformot a másik helyett. A kutatás kimutatta, hogy a játékosok elsősorban a következő okok miatt választanak játékplatformot: (1) tartalomkatalógus (terjedelme és mélysége) és (2) hálózati hatások (ahol a barátaik játszanak). A kiadóknak a maguk részéről azt kell kitalálniuk, hogy a korlátozott fejlesztési és marketinges energiájukat mire fordítsák, és melyik platformot részesítsék előnyben a legszélesebb közönség elérése érdekében.
A Stadia azonban soha nem férhetett hozzá az Xboxon, a PlayStationön és a Steamen elérhető kiterjedt játékkönyvtárhoz. Ennél is fontosabb, hogy ezek a konkurens szolgáltatások a Google Stadiánál nagyobb választékot kínáltak AAA játékokból. Ennek hiánya azt jelentette, hogy a Stadia már nem tudott versenyezni […] kritikus tömeggel, amely arra ösztönözte volna a legnagyobb videojáték-fejlesztőket, hogy a szükséges erőforrásokat a Stadia rendszeren futó játékok fejlesztésére fordítsák. A fejlesztők például megkövetelik, hogy egy platformnak olyan kritikus felhasználói tömeggel kell rendelkeznie, hogy a játékból és a játékon belüli vásárlásokból származó előre jelzett bevétel reálisan meghaladja az adott játék platformra való eljuttatásának teljes költségét,” írta Zimring.
Szóval hiába fizetett a Google, hogy a Linux-alapú platformra hozzák a fejlesztők a játékokat, a fejlesztők inkább az Nvidia GeForce Now-ját választották. Az Egyesült Királyság verseny- és piacfelügyeleti hivatala, a CMA arról írt, hogy 2021-ben a Stadia a felhős játékstreamelés piacának 5-10%-át tette ki, ami 2022-re 0-5%-ra esett. A bezárás közlése utáni időszakot nem vették figyelembe, úgyhogy már 2021-ben elindult a zuhanás.
Na, mikor bukik meg az Amazon Luna?
Forrás: PCGamer