Bár a Star Wars: Battlefrontban lehetőségünk volt a sokak által ismert főgonoszt irányítani, ennél többet is megérdemelne a karakter.
Grievous, Dooku, Darth Maul, Palpatine császár, Kylo Ren – csak néhány rosszfiú, akit a Star Wars IP-ből ismerhetünk. Mégsem tudott egyikük sem felnőni ahhoz az ismeretségi szinthez, amit Darth Vader felmutatott. A karaktert tízből kilenc ember szinte azonnal felismer, a tizediknek pedig csak egy kicsit kell segíteni, hogy elmondja, kire gondolunk, és ez nem túlzás: tényleg ő az, amit a George Lucas által útnak indított IP-ből sokan ismernek (még anélkül is, hogy látták volna a filmet).
Impozáns kinézet, egyedi dizájn, és az eredetiben James Earl Jones hangja – ezekkel lehet jellemezni a karaktert, aki ennek ellenére sosem kapott dedikált, őt a középpontba helyező videojátékot. Ha felbukkant valahol, akkor ott egy bossfight szerepe jutott a legtösször rá. A Star Wars: Battlefrontban a rövid játszható időtartam alatt megállíthatatlan Sith karakter, de ez édeskevés ahhoz képest, amit valóban ki lehetne hozni belőle.
A 2008-as Star Wars: The Force Unleashedben az egyik legjobb játszható változatot kaptuk Dath Vaderből, ahogy Kashyyyk falujában kiirthattuk a Wookiee-kat. Pár gombnyomás is elég volt ahhoz, hogy impresszív erejét megismerhessük. De ez mindössze egy küldetés. Ehhez képest tovább kellene gondolni, hogy mit lehet kihozni belőle úgy, hogy ő a főszereplő, mert valamelyest korlátozni is kell, különben mindenkit elpucolna az útból.
A Zsivány Egyes mellett az Obi-Wan Kenobiban, illetve az Ahsokában is felbukkant Darth Vader, így a modernizált, Disney-féle Star Wars alatt is képes értelmes szerepet kapni a karakter, de ehhez az is kellene, hogy Hayden Christensen betöltse ő és Anakin Skywalker szerepét, mert így hiteles lenne az alakítás, és vele nagyon egyszerűen lenne hatékony artworköt tervezni a borítóra, továbbá a marketing sem lenne olyan összetett feladat.
A Disney szólhatna a LucasFilm Gamesnek, hogy valakit kerítsen erre a feladatra. Nem lenne nehéz.
Forrás: GameRant