A Rockstar Games tizenhárom éve megjelent játékának nem is olyan régi újrakiadása jobb teljesítményt nyújthat a Sony kurrens-gen konzolján.
A Red Dead Redemption helyzete felettébb furcsa: a 2010 tavaszán PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra megjelent játék nem kapott PC portot, míg a folytatás igen. Aztán nemrég a Take-Two PlayStation 4-re és Nintendo Switchre is kiadta a Western-kalandokat (Xbox One-ra azért nem, mert a visszamenőleges támogatás miatt nem kellett ezzel foglalkozniuk). A többnyire erősebb hardvereken (ugyanis a Nintendo hybrid platformja nem nevezhető annak!) viszont volt egy érthetetlen korlátozás: a frame rate 30 FPS volt, ugyanannyi, amennyit a PlayStation 3-on és az Xbox 360-on kaptunk (de akkoriban a játék mérete és a hardver adottságai miatt még érthető is volt).
De a probléma ott volt, hogy a PlayStation 5-ön is mindössze harminc képkockát kaptunk másodpercenként, ami már teljesen érthetetlen volt, hiszen az Xbox Series X-en a visszamenőleges támogatással jobb teljesítményt kaphatunk. Ezt a szituációt a Rockstar és a Take-Two is beismerte, hogy nem volt valami korrekt, emiatt nem csoda, hogy megjelent a Red Dead Redemption PlayStation 4-es verziójához az 1.03-as frissítés, ami a PS4-en nem is mutat változást… de a PlayStation 5-ön igen!
Ha a Sony jelenlegi konzolján a játék grafikai (Display) beállításai között keresgélünk, kapunk egy Framerate opciót, ahol átállhatunk 30 FPS-ről 60-ra, ami jobb és kifinomultabb teljesítményt biztosít a bandának. Ha meg lehetett valósítani ezt a grafikai opciót, akkor miért nem tudták a fejlesztők időben, az újrakiadás megjelenésekor megvalósítani ezt? Elsiették az egészet, mert a Take-Two-nak az utolsó utáni pillanatban jutott az eszébe az, hogy kasszírozzon a Red Dead Redemptionön még egyszer?
Mindegy, legalább a Rockstar Games játéka végre 60 FPS-t is tud PlayStation 5-ön, de ennél persze jobb is lehetne, ha esetleg egy natív PS5 verzió is megjelent volna, de álmodozni nincs sok értelme. Ja, a lemezes verzió október 13-án érkezik a játékból!
Forrás: Gematsu