Az AMD mindössze a játékokban bekövetkező latenciát (lagot) akarta csökkenteni, de emiatt sok játékost kitiltottak…
Az AMD Anti-Lag+ lényegében az Nvidia Reflex riválisa. Ezt a Radeon Adrenalin Edition driverben bekapcsolhatjuk, és kevesebb lagot kapunk főleg akkor, ha a képkocka-generálás (Nvidia DLSS 3, AMD FSR 3) is aktiválva van. Igen ám, de ezt a két megoldást együttesen más játékokban is alkalmazhatjuk a képkocka-generálást nélkülöző forgatókönyvekben, ami jobb időzítést eredményez a képkockák között, és kevésbé érzékelhető laggolónak a játék, amit épp futtatunk. Magyarul: simábbnak, lendületesebbnek érződik az FSR 3+Anti-Lag+ párossal az élmény. (Ehhez persze a legújabb videókártya kell, azaz az AMD Radeon RX 7000-es termékcsalád valamelyik GPU-ja.)
Itt kezdődik a probléma: az AMD Anti-Lag+ megoldása a játékok fájljait módosítja úgy, hogy az végleges kitiltásokhoz vezethet. A Valve a Twitteren megerősítette, hogy az AMD legújabb drivere az engine DLL funkcióit máshová irányítja, és arra kéri a Counter-Strike 2 (CS2) játékosait, hogy ne kapcsoljuk be a technológiát, vagy Valve Anti-Cheat (VAC) kitiltást kapunk, és amíg az AMD nem ad ki egy frissítést, az érintett felhasználók kitiltását fel tudják Gabe Newellék oldani, ha azonosítják őket.
Az Anti-Lag+ driveroldalon történik, így a játék DLL-ei módosulnak, hasonlóan a csalók és hackerek megoldásához. A CS2 pedig eleve egy eSport-játéknak tekinthető, így az AMD technológiája lépéselőnyt adhat a többiekkel szemben. Csakhogy ez a megoldás nem a legszerencsésebb. Az integráció kevésbé megbízható, mivel a reverse engineering (kódvisszafejtés) feltételezéseket hoz létre a játékmotor működéséről, ami nem optimális vagy következetlen késleltetéscsökkentést eredményez. A csalásgátló rendszerek figyelmét is felkelti, ami ugye kitiltáshoz vezethet a bemeneti és a core engine könyvtárak eltereléséért. Konfliktus adódhat más alapvető játékrendszerekkel (a találatok regisztrációja, a szimulációs időzítés, stb.), így a játék szaggathat, vagy le is állhat, és ha a játékot a fejlesztő frissíti, a rendszer abszolút működésképtelenné válhat.
Az AMD eltávolította a driver linkjét a weboldalról, de valószínűleg a CS2 nem lesz Anti-Lag+-támogatott játék, ugyanis ha engedélyezik a kérdéses DLL-t, a csalók/hackerek ezen keresztül támadhatnak a fájljaik átnevezésével. De nem csak a Counter-Strike 2 érintett, ugyanis az Apex Legendsnél is kitiltások adódtak, a Call of Duty: Modern Warfare II pedig kiakad. A másik három támogatott játék az Overwatch 2, a Fortnite, illetve a PUBG: Battlegrounds.
Az AMD és az Electronic Arts fórumjain is kitiltásokról van szó, szóval hiába csak a Valve ismerte el a helyzetet, ennél több is érintett. Az Nvidia Reflex más megközelítést alkalmaz, ugyanis a játékfejlesztőkkel közösen oldják meg, hogy megfelelően implementálják a technológiát, ami natív módon a játék kódjában is elhelyezkedik. A natív implementáció előnyei: a legjobb módon csökken a lag, jól működik mindegyik rendszerrel (mozgások, cselekedetek, képkockák időzítése), nem riasztja a csalásgátló rendszereket, és a játék frissítései ne érintik, ám cserébe az Nvidia és a fejlesztő között együttműködés kell, továbbá a támogatott játékok száma alacsonyabb.
A végére az AMD közleménye: „Az AMD-t egy olyan problémára figyelmeztették, amelyben a Counter-Strike 2 (CS2) játékot a Radeon videókártyákon engedélyezett AMD Anti-Lag+ technológiával játszó játékosok véletlenül a Valve Anti-Cheat System Ban (VAC Ban) rendszere miatt kitiltását kapják. Az AMD együttműködik a Valve-val a probléma megoldása érdekében, és további részletekkel fog szolgálni, amint azok rendelkezésre állnak. Az AMD azt ajánlja az AMD szoftvert használó játékosoknak: ha Adrenalin Edition 23.10.1 illesztőprogramot használnak, további értesítésig ne engedélyezzék az Anti-Lag+ technológiát a CS2-ben.”
Az AMD számára az ügy nagyon kínos…
Forrás: WCCFTech